فرمانده سپاه کربلا در تجلیل از خادمین راهیان نور؛

شهید بلباسی مزد جهادی خود را با شهادت گرفت/ انتقال پیکر شهید جعفرزاده به هفت تپه

فرمانده سپاه کربلا در تجلیل از خادمین راهیان نور گفت: شهید بلباسی مزد آخر زندگی و تلاش‌های جهادی خود را با توفیق شهادت کسب کرد.
کد خبر: ۸۶۹۱۶۹۴
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،محمدحسین بابایی امروز در همایش تجلیل از خادمان راهیان نور مازندران در سالن الغدیر سپاه کربلا استان، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: شهادت سی‌ویکمین شهید مازندرانی مدافع حرم شهید عشریه از شهرستان نکا تایید شد که روزهای گذشته خبر شهادت به خانواده این شهید اعلام شد.

وی با بیان اینکه شهدا پس از گذراندن چند واحد درسی بالاترین رتبه و مدرک را در مدت کوتاه عمر خود اخذ کردند، افزود: این مراسم با محوریت شهدای مدافع حرم شهید کابلی و بلباسی برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه کربلا مازندران بیان کرد: یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای دعوت به حق و زنده نگه داشتن مسیر ایثار و شهادت یادواره‌های شهداست و راهیان نور نیز مانند یادواره‌های شهدا آثار و برکات زیادی دارد.

بابایی با اشاره به حضور فعال شهید محمد بلباسی در اردوهای جهادی دانشجویی، عنوان کرد: شهید بلباسی خادم زائران حرم امام حسین (ع) در ایام اربعین حسینی بود و خدمات زیادی به زائران ارائه کرد.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره 31 شهید مازندرانی مدافع حرم، گفت: شهید بلباسی یک شب زنگ زد و گفت لشگر در حال حرکت به‌سمت سوریه است و قصد حرکت دارم؛ اما بنده خواستم یک دلیلی برای نرفتن شهید بلباسی پیدا کنم اما موفق نشدم که گفتم سردار رستمیان باید آمادگی شما را تایید کند ، شهید بلباسی مزد آخر زندگی و تلاش‌های جهادی خود را با توفیق شهادت کسب کرد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه شهید کابلی و شهید بلباسی در حملات متعدد در دفاع از حرم حضرت زینب (س) خوش درخشیدند، تصریح کرد: شهید کابلی و شهید بلباسی نقش جدی در صحنه نبرد داشتند و مزد رشادت‌های خود را گرفتند.

بابایی اعزام بسیجیان به راهیان نور را کاری سخت برشمرد و افزود: در فرمانداری‌ها ردیف و بودجه‌ای برای اعزام بسیجیان به راهیان نور وجود ندارد اما فرمانداران استان خوش درخشیدند و خدمت ارزنده‌ای به بسیجیان کردند.

وی با بیان اینکه جهاد مختص عرصه‌های نظامی نیست و آنچه که بیشتر از عرصه‌های نظامی مهم به‌شمار می‌رود، حضور در عرصه‌های اقتصادی و جهاد فرهنگی است، ادامه داد: در سال 93 و 94 با پیگیری‌ها موافقت شد، قرار شد زمینی در هفت تپه به مازندران واگذار شود تا احیا و محل اردوگاه استان‌های شمالی در راهیان نور شود.

*انتقال پیکر شهید جعفرزاده به هفت تپه

فرمانده سپاه کربلا مازندران از انتقال پیکر شهید جعفرزاده به هفت تپه خبر داد و گفت: بقایای هفت تپه هنوز باقی مانده و فعالیت عمرانی آن در سال جاری آغاز می‌شود و به‌دنبال تامین اعتبار از سوی مردم و دستگاه‌های اجرایی هستیم.

بابایی با بیان اینکه به‌دنبال این هستیم تا اسفند 95 اردوهای راهیان نور در هفت تپه برگزار شود، اضافه کرد: برای سال جاری پیش‌بینی هزار اردوی جهادی در استان کردیم و بخش اول آن را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه 35 اردو از هزار اردوی جهادی انجام شده است و ما به‌دنبال تحقق همه ظرفیت‌ها هستیم، گفت: استان مازندران در محرومیت‌زدایی مانند لشکر 25 کربلا خط‌شکن می‌شود و بیش از 90 درصد پروژه‌های عمرانی محرومیت‌زدایی در استان شکل می‌گیرد
ارسال نظرات
پر بیننده ها