کارشناس مسائل فرهنگی در گفتگو با "بسیج":

بی ‌توجهی وکلای ملت به کمیسیون فرهنگی مجلس/ فعالیت‌های وزارت ارشاد مستلزم نظارت دقیق‌تری است

کارشناس مسائل فرهنگی از بی توجهی نمایندگان ملت به مسایل فرهنگی کشور انتقاد کرد و گفت: در زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامیفرمودند مسئله فرهنگ در بلند مدت از اقتصاد هم مهمتر است، متاسفانه تنها چهار نماینده برای عضویت در این کمیسیون حضور یافتند.
کد خبر: ۸۶۹۱۶۴۸
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
حسین بصیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: در زمانی که جبهه استکبار در یک جنگ تمام عیار نرم و تهاجم فرهنگی به مقابله با ارزش‌های اعتقادی و دینی ملت ایران آمده و قصد دارد از این طریق انقلاب اسلامی را از مسیر اصلی خود منحرف سازد، متاسفانه وکلای ملت به کمیسیون فرهنگی مجلس بی اعتنایی کرده و خود را برای حضور در سایر کمیسیونها به آب و آتش زدند.

وی تصریح کرد: شاید کمیسیون فرهنگی مجلس آب و نانی برای نمایندگان نداشته باشد، اما پرداختن به موضوع فرهنگ و معضلات آن در جامعه اسلامی بسیار اهمیت دارد و وکلای ملت باید بدانند که بی توجهی به این مقوله مهم گریبان مردم و حتی خانواده خودشان را هم خواهد گرفت.

بصیری با بیان اینکه همه تلاش دشمن در تهاجم فرهنگی و اقتصادی خلاصه شده، افزود: امروز دشمنان نظام اسلامی به این نتیجه رسیدند که تهدید نظامی دیگر مثمر ثمر نیست، لذا تمام امکانات و اعتبارات خود را برای انحراف اذهان جوانان و نوجوانان ایرانی بسوی فرهنگی غرب معطوف کرده است.

این استاد دانشگاه گفت: فرهنگ غرب، فرهنگی لیبرالی در همه امور است و هر چند تا حدودی توانسته به مقوله فرهنگ ایران نفوذ کند اما اگر این فراگیر شود دیگر نمی توان جامعه را با نام جامعه اسلامی یدک کشید.

وی تاکید کرد: ماهواره ها و شبکه های اجتماعی بیشترین ابزار نفوذ فرهنگ غربی و معضلات آن است و دست اندرکاران مسائل فرهنگی باید تلاش کنند تا با شکل گیری جبهه فرهنگی در برابر جبهه استکبار طوری برنامه ریزی کنند که ارزشهای انقلابی و اسلامی ملت ایران به فراموشی سپرده نشود.

تحلیلگر مسائل فرهنگی با انتقاد از بی توجهی وکلای ملت به کمیسیون فرهنگی مجلس، اظهار داشت: مگر این ولنگاری فرهنگی را چه نهاد و یا کسانی باید سر و سامان دهند، نهادی بهتر و قدرتمند تر از مجلس شورای اسلامی و کمیسیون فرهنگی این مجلس هم هست؟ به یقین نخواهد بود و وکلای ملت می توانند با نظارت دقیق بر امورات وزارت فرهنگ و ارشاد که متولی فرهنگ کشور است آن را در راستای ارزشهای اسلامی و انقلابی مدیریت و هدایت کند.

وی تاکید کرد: وقتی نظارتی بر حداقل بودجه فرهنگی کشور نباشد یا خروجی ندارد و یا اینکه نتیجه معکوس و در راستای اهداف غربی ها خواهد داشت و این همان ولنگاری فرهنگی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع نمایندگان از آن انتقاد کردند.

کارشناس مسائل فرهنگی ابراز امیدواری کرد تا وکلای ملت در تصمیمات خود تجدید نظر کنند و وقت بیشتری به فضای فرهنگی کشور و مشکلات آن بگذارند، زیرا به گفته مقام معظم رهبری فرهنگ به مانند هواست که اگر مسموم شود دیگر نمی توان نفس کشید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها