تنها دو ماه مانده به برگزاری همه پرسی خروج و یا ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا، اسکای نیوز گزارش داد: 94 میلیارد دلار از انگلیس خارج شده است.
کد خبر: ۸۶۹۱۶۴۲
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از اسپوتنیک، طی دو ماه آینده مارس و آوریل 94 میلیارد دلار سرمایه از اقتصاد انگلیس خارج شده است.

بانک ملی انگلیس به تازگی گزارشی منتشر کرده است که نشان می دهد تنها در ماه مارس 59 میلیارد پوند معادل 85 میلیارد دلار سرمایه از اقتصاد انگلیس خارج شده است.

سایمون وارد کارشناس ارشد اقتصادی موسسه هندرسون گلوبال، معتقد است: سرمایه گذاران واقعا نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا نگران هستند و چشم انداز پیش رو را بسیار مبهم می بینند و از آنجا که سرمایه گذاران از عدم اطمینان گریزانند، تلاش می کنند تا خود را از معرض ریسک بازارهای مالی انگلیس دور کنند.

بر اساس گزارش ماهانه بانک مرکزی انگلیس، در ماه مارس و آوریل در مجموع ۹۴ میلیارد دلار سرمایه از اقتصاد انگلیس عقب نشینی کرده است که یا از این کشور خارج شده و یا به ارزهای بین المللی دیگر تبدیل شده اند.

در روز 12 می سال جاری بانک مرکزی انگلیس پیش بینی کرد در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا،‌ارزش پوند این کشور به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

این اولین باری نبود که بانک مرکزی انگلیس نسبت به ریسک خروج این کشور از اتحادیه اروپا برای اقتصاد آن هشدار داده است.

در روز 23 ژوئن، مردم انگلیس با شرکت در همه پرسی حضور و یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ادامه روند این کشور را تعیین خواهند کرد.

از سوی دیگر بخش هایی از صنعت انگلیس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا حمایت کرده و اعلام کرده اند این مسئله به رشد بیشتر صنعت انگلیس منجر خواهد شد.

بر اساس نظر سنجی موسسه پیو ریسرچ، در حال حاضر تعداد موافقان و مخالفان اتحادیه اروپا در 10 کشور بزرگ حاضر در این اتحادیه تقریبا برابر است اما در کشورهایی مانند انگلیس و فرانسه تعداد مخالفان بسیار بیشتر از موافقان است.

ارسال نظرات