پاسخ عجیب شیرکوند به منتقدان روحانی:

کدام دولت را سراغ دارید ۳ ساله معیشت مردم را بهبود دهد

معاون وزیر اقتصاد در دولت اصلاحات گفت: مگر بهبود معیشت مردم در طول سه سال امکان پذیر است. کدام دولت را سراغ دارید که موفق شده در طی دو یا سه سال وضعیت معیشت جامعه خود را تغییر بدهد.
کد خبر: ۸۶۹۱۶۴۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،  سعید شیرکوند معاون وزیر اقتصاد در دولت اصلاحات درباره عملکرد اقتصادی دولت روحانی گفت: دولت تنها متولی اقتصادی کشور نیست و برای حل مشکلات اقتصادی مردم، نهادها و افراد دیگری نیز مانند مجلس شورای اسلامی، فعالان اقتصادی، متفکران و رسانه‌های گروهی مسئولیت دارند. مردم باید با ماهیت تصمیم‌گیری اقتصاد سیاسی آشنایی داشته باشند. هنگامی که مردم دارای قوه تحلیل و ارزیابی درباره تاثیر تصمیم‌گیری‌های سیاسی در مسائل اقتصادی باشند، درک و فهم مشکلات پیش روی دولت‌ها برای آنها آسان‌تر می‌شود. افکار عمومی باید به این مساله آگاهی داشته باشند که بسیاری از مشکلات اقتصادی ایران در کوتاه‌مدت قابل درمان نیست و نیازمند سیاست‌های بلندمدت است. در نتیجه نمی‌توان از یک دولت توقع داشت یک شبه تمام مسائل اقتصادی کشور را حل کند...

وی ادامه داد: آقای روحانی باید به مطالبات اقتصادی مردم پاسخ مناسب و قانع‌کننده بدهد. اگر دولت تدبیر و امید نتواند پاسخ مناسبی به مطالبات و توقعات مردم بدهد جامعه دچار یاس و سرخوردگی می‌شود و مردم نسبت به آینده ناامید می‌شوند.

شیرکوند تصریح کرد: این سوال مطرح می‌شود که چرا بهبود اوضاع اقتصادی در وضعیت معیشتی مردم بروز نکرده و مشکلات معیشتی مردم همچنان پابرجاست. در پاسخ باید گفت مگر بهبود معیشت مردم در طول سه سال امکان پذیر است. کدام دولت را سراغ دارید که موفق شده در طی دو یا سه سال وضعیت معیشت جامعه خود را تغییر بدهد.

ارسال نظرات