کلاهبرداران در کمین خیّران

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم گفت: کلاهبرداران در ماه‌های خاص مانند رمضان با معرفی درگاه‌های جعلی، وجوهاتی را برای کمک به نیازمندان از مردم اخذ کرده که هرگز این کمک ها به دست آنها نمی رسد.
کد خبر: ۸۶۹۱۶۱۲
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ علی موالی رئیس پلیس فتا استان قم در این خصوص  اظهارداشت: در فضای مجازی و همواره در ایامی خاص همانند ماه مبارک رمضان شاهد افزایش اقدامات خیرخواهانه برخی از افراد هستیم؛ در این بین  مجرمان نیز از این فرصت سوء استفاده کرده و تحت عناوینی مانند کمک به ایتام، زندانیان یا نیازمندان اقدام به کلاهبرداری می کنند.

به گفته وی افراد سودجو با انتشار تصاویری از مستأجران بی خانمان، کودکان بیمار و سرطانی و .... در شبکه های اجتماعی تلاش می کنند تا احساسات مردم را تحریک کرده و از این طریق به نیات خود برسند.

رئیس پلیس فتا استان قم افزود: این افراد وجوهاتی را از طریق درگاه هایی که معرفی کرده، دریافت می‌کنند که متأسفانه این درگاه ها جعلی بوده و هرگز به دست افراد نیازمند نمی رسد.

سرهنگ موالی گفت: کلاهبرداران با بارگذاری سایت های جعلی ادعا می کنند که کارشان خیرخواهانه است اما متاسفانه صحت نداشته و حتی امکان دارد درگاه هایی که بارگذاری می شود فیشینگ باشد و اطلاعات حساب های بانکی افراد از طریق فیشینگ دریافت و به جای اینکه این وجوهات به نفع افراد نیازمند ضبط شود از این طریق به دست افراد هکر برسد.

وی افزود: قطعاً حمایت هایی که از ایتام، فقرا و نیازمندان انجام می شود برگرفته از مکتب دین اسلام و سیره ائمه معصومین(ع)است، اما متاسفانه با این پیام های جعلی و فریبنده به دست افراد نیازمند نخواهد رسید.

رئیس پلیس فتا استان قم تاکید کرد: مردم هرگونه کمک به نیازمندان را توسط موسسات شناخته شده و دارای مجوز انجام دهند.

وی افزود: شهروندانی که قصد دارند از طریق شبکه های مجازی وجوهات شرعی، کفاره روزه یا فطریه را پرداخت کنند سعی کنند از طریق شرکت ها و موسساتی اقدام کنند که از طریق رسانه جمعی رادیو و تلویزیون حساب های آنها اعلام می شود و از واریز این وجوهات به حساب های نامعتبر و شخصی افراد خودداری شود.

سرهنگ موالی توصیه کرد: کاربران پس از مواجهه با موارد مشکوک با اعلام آن به سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش مردمی اعلام کنند.  
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار