توسط تعدادی از پایوران و نیروهای وظیفه صورت گرفت
مراسم غبار روبی نمازخانه سپاه شهرستان زرندیه به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان توسط تعدادی از پایوران و نیروهای وظیفه ناحیه زرندیه انجام شد.
کد خبر: ۸۶۹۱۵۸۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، مراسم غبار روبی و عطر افشانی نمازخانه سپاه شهرستان زرندیه بنا بر سنت قدیمی و پسندیده ایران اسلامی در دهه آخر شعبان و در ابتدای ماه مبارک رمضان به منظور آمادگی مساجد و نمازخانه‌ها برای برپایی مراسم در ماه مبارک رمضان، به مانند سنوات قبل این مراسم معنوی برگزار شد.

همزمان با اولین روز از ماه مبارک رمضان، سربازان وظیفه به همراه تعدادی از پایوران این نهاد انقلابی و مردمی با حضور در نمازخانه ناحیه، به غبارروبی آن پرداخته و فضای مناسبی برای بندگی و عبادت در ماه مبارک رمضان مهیا نمودند.

گفتنی است در این مراسم که در فضایی آکنده از عطر صلوات برگزار شد، تمامی قسمت‌ها و وسایل از جمله محراب، جایگاه، قرآن‌ها، ادعیه و کتابخانه غبار روبی شد و سپس به عطر گلاب نیز معطّر گشت تا همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، جایگاه حضور در برابر معبود نیز همچون دل‌هایی که برای عبادت او خانه تکانی کرده‌ایم آماده نماز و نیایش باشد.

آخرین دهه ماه شعبان هنگام غبار روبی مساجد و نماز خانه ها و آماده‌سازی برای ماه مبارک رمضان، ماه «ضیافت‌الله» ومهمانی خدا، ماهی که رسول اکرم در خطبه شعبان فرمود «قداقبل الیکم شهرالله بالبرکه و الرحمه و المغفره» و آن حضرت با این حدیث نشان دادند که، تاکید ویژه‌ای بر آماده گی و استقبال از این ماه نورانی دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات