خبرهای داغ:
عضو کمیسیون اقتصادی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که توان تولید مرغ در کشور موجود است ، مرغ های وارداتی تعادل بازار را به هم می ریزد.
کد خبر: ۸۶۹۱۴۳۲
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید ناصر موسوی لارگانی افزود: با توجه به اینکه میزان تولید مرغ در کشور به حدی است که ما نیازی به واردات نداریم، ممنوعیت واردات مرغ سیاست مناسبی است.
وی اظهارکرد: دولت باید برای ثبات بازار مرغ از واردات در این عرصه جلوگیری شود تا مرغداران، این قشر زحمتکش بتوانند محصولاتشان را با نرخ عادلانه که علاوه بر تولیدکننده، مصرف کننده نیز متضرر نشود به فروش برسانند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات مرغ می تواند وضعیت اقتصادی مرغداران را با مشکلات بی شماری روبرو کند، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که کالاهای که توان تولید در داخل را داریم نباید وارد شود.
وی با بیان اینکه دولت باید با سیاست های مناسب اقتصادی نرخ نهادهای مرغی را کاهش دهد، تاکید کرد: دولت برای برخی از تولیدکنندگان که محصولشان استراتژیک است مانند مرغداران باید تمهیداتی در نظر بگیرد که مواد اولیه با نرخ پایین بدست آنها برسد تا بتوانند محصولات را با هزینه منطقی تولیدکنند تا بتوانند محصول را در بازار به نرخ مناسب بفروش برسانند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ممنوعیت واردات مرغ سیاست مناسبی است، تصریح کرد: با تولیدات مناسب و کافی مرغ در کشور نباید اجازه داد واردات مرغ به کشور رقم بخورد، زیرا مرغداران متضرر می شوند.

موسوی لارگانی با بیان اینکه طبق میزان تولید مرغ در کشور ما نیازی به واردات نداریم، ادامه داد: هزینه های جاری مرغداری ها باید با نرخ فروش همخوانی داشته باشد، متاسفانه هزینه تولید در مرغداری ها بسیار بالا است و به همین علت مرغدار ها برای فروش محصول با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها