امام جمعه موقت دامغان رمضان را ماه خالص شدن و جلوه گری ایمان خواند و گفت: امام سجاد(ع) در فرازی از صحیفه سراسر نور سجادیه رمضان المبارک را از برترین راه های قرب و رضایت و رضوان الهی عنوان کرده اند.
کد خبر: ۸۶۹۱۳۰۳
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن رستمیان امام جمعه موقت این شهرستان در نخستین بخش از مجموعه مباحث ویژه ماه مبارک رمضان در مسجد اعظم امیرالمؤمنین(ع) دامغان با تبریک حلول ماه ضیافت الهی، اظهار داشت: قدردان فرصت بی بدیل شهرالله اکبر باشیم و در بازار پرفیض رمضان، عنایت بی شمار خداوندی را دریابیم و خریدار خسران الهی نشویم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بالاترین عبادات در ماه مبارک رمضان ترک محرمات است، تصریح کرد: در شرح فضائل ماه خدا روایات متعددی وارد شده، در رمضان خداوند رحمان در های جهنم را بسته و تمامی درهای بهشت را به روی بندگان خود می گشاید، همانا هر عمل خداپسندانه خاصیتی دارد و آدمی را از دری درها وارد رضوان الهی می کند، پس در این ایام که شیاطین به امر خدا در غل و زنجیرند، خود را در بند معاصی اسیر نکنیم.

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) در دعای چهل و چهارم صحیفه پرنور سجادیه رمضان را یکی از برترین راه های رسیدن به قرب و رضایت و رضوان الهی عنوان و نام های متعددی را برای این ماه پرفضیلت عنوان کرده اند، گفت: نخستین نام "شهر الصیام" یا ماه روزه است، همانا روزه داری تعالی و رشد اعتقادی را موجب شده و سبب تقویت اراده می شود.

امام جمعه موقت دامغان "شهر الاسلام" را نام دیگری عنوان کرد که امام زین العابدین(ع) برای این ماه عنوان کرده اند و افزود: در ماه میهمانی خدا به واسطه توجه بیشتر مؤمنان نسبت به احکام و ارزش های دینی، اسلام جلوه گری بیشتری در جامعه دارد و از این رو امام چهارم(ع) شهر الله الاکبر را ماه اسلام نامیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمیان "شهر الطهور" را نام دیگری برشمرد که امام سجاد(ع) در دعای 44 صحیفه سجادیه، رمضان را به آن اسم خوانده اند و خاطر نشان کرد: ماه طهور یا پاکی به این دلیل به ضیافت الله اتلاق شده که ماه پاک شدن از آلودگی هاست، همانا روزه می تواند همچون دارویی شفا بخش سلول ها و بافت هایی که از مال حرام یا شبهه ناک در جسم آدمی جذب شده را ذوب نموده و وجود انسان را از حرام و آلودگی و گناه پاک کند.

استاد حوزه و دانشگاه "شهر التمحیص" را چهارمین نام رمضان در کلام پرنور امام سجاد(ع) عنوان و خاطر نشان کرد: روزه تنها عبادتی است که ریا در آن راه ندارد، خداوند روزه را عبادتی متعلق به خود می نامد و خود را پاداش روزه بر می شمارد، بدین معنی که پاداش روزه دار قرب الهی است و رمضان ماه خالص شدن است.

مدیر حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) دامغان در بخش پایانی سخنان خود "شهر القیام" را پنجمین نامی عنوان نمود که امام زین العابدین(ع) برای ماه ضیافت الهی برگزیده اند و اضافه کرد: ماه رمضان هنگامه تقرب به درگاه ایزد منان و قیام برای اثبات بندگی خالصانه خداوند است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها