خبرهای داغ:
در همایش نهضت روشنگری حوزه مقاومت بسیج شهید حصیری از تعطیلی 903 کارخانه و بیکاری حدود 19000 نفر در قم خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۱۲۹۸
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، همایش «نهضت روشنگری» با موضوع «اقتصاد مقاومتی» به همت حوزه شهید حصیری ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) با حضور خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رئیس و اعضای شورای شهر، شهردار منطقه 3، جمعی از مسئولان استانی قم، نمازگزاران و اقشار مختلف مردم در مسجد حضرت زینب(س) برگزار شد.

ولی الله بیاتی، رئیس شورای شهر قم در این مراسم گفت: اقتدار ملی کنونی کشور را شهدا، امام و رهبری و شما مردم عزیز و بسیجیان بزرگوار به ما ارمغان دادید. امروز با شرایط سخت اقتصادی مواجه هستیم و دنیا اکنون به جمهوری اسلامی ایران فشار می‌آورد.

وی موضوع اقتصاد مقاومتی و عمل به آن را مهم دانست و ضمن تأکید بر بیان مقام معظم رهبری بر تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی افزود: قرارگاه، مرکز فرماندهی عملیّات است، مثل قرارگاه‌های نظامی؛ یعنی از دستگاه‌های مختلف بهره می گیرد برای اجرای آن هدفی که ترسیم شده. بنابراین هم مرکز فکر است و باید بنشینند فکر کنند، و هم مرکز عمل است؛ یعنی باید دستور داده بشود، پیگیری شود، نتایج کار دیده بشود.

بیاتی اظهار کرد: ما هم در استان و شورای شهر قرارگاه اقتصاد مقاومتی تشکیل دادیم. ما همان طور که در زمان جنگ حضور داشتیم هر کداممان مسئولیت داریم از منازل خود شروع کنیم به ویژه در بحث اسراف و صرفه‌جویی و دوری از تشریفات و تجمل‌گرایی.

رئیس شورای شهر قم در ادامه به اهمیت تولیدات داخلی پرداخت و گفت: ما نباید به خرید خارجی افتخار کنیم، متاسفانه طبق آماری در استان قم 903 کارخانه تعطیل و حدود 19000 نفر بیکار شده‌اند. امروز بخش کشاورزی، صنایع و کارخانجات همه راکد شده است.

وی در ادامه افزود: سالانه بیش از 20 میلیون زائر در قم تردد می‌کنند و این یکی از فرصتهایی است که برنامه‌ای عملی برای آن نداریم.
ارسال نظرات