رئیس اداره تبلیغات اسلامی سمنان از اجرايي شدن طرح اوقات فراغت در ۱۱ پایگاه این شهرستان خبر داد و گفت: ۴۰۰ دانش آموز از این طرح بهره مند می شوند.
کد خبر: ۸۶۹۱۲۷۳
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام غلامرضا زاهدی در گفتگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه استفاده صحیح از اوقات فراغت بر زندگی فرد و اجتماعی جامعه تاثیر مثبت خواهد داشت، ابراز داشت: استفاده نادرست از اوقات فراغت نیز در زندگی فردی و اجتماعی می تواند باعث بروز مشکلات و خسارات جبران ناپذیری شود.

وی با تاکید بر اینکه موضوع غنی سازی اوقات فراغت در عصر امروز و مخصوصا با وجود جنگ نرم دشمنان نظام و اسلامی در مقابل جوانان و نوجوانان، از حساسیت بیشتری برخوردار است بیان داشت: باید برای کلاس های اوقات فراغت به گونه ای برنامه ریزی کنید که مخاطبان از حضور در این کلاس ها خورسند و همچنین بهره مند شوند و باید اوقات فراغت مدیریت و برنامه ریزی شود، چرا که در اوقات فراغت انسان می تواند آرامش و تفکر داشته باشد و از این زمان بهره ببرد.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان سمنان، همچنین با اشاره به لزوم برنامه ریزی صحیح در کارهای فرهنگی، گفت: جوانان قشر آینده ساز اجتماع و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و سرنوشت جامعه به توانمندی آنها گره خورده است لذا باید با حساسیت بیشتری در این زمینه اقدام کرد.

زاهدی با تاکید بر اینکه از آغاز زندگی اجتماعی بشر اوقات فراغت مورد توجه بوده است، افزود: در عصر جدید و با به وجود آمدن تمدن و زندگی شهری، کوتاه شدن تدریجی زمان کار روزانه، پیدایش مراکز و وسایل گوناگون جدید، اوقات فراغت و چگونگی گذران آن مورد توجه خاص قرار گرفت.

وی با تاکید براینکه اوقات فراغت باید موجب رفع خستگی شود نه اینکه فرد را خسته کند، گفت: بیشترین مخاطبان ما دانش آموزان هستند که باید بر اساس نیاز آنها در هر منطقه برنامه ریزی شود تا با شرکت در این کلاس ها خسته و همچنین دلسرد نشوند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سمنان بیان داشت: باید با نظر سنجی و مشارکت دانش آموزان ارزیابی کنیم که آنها به دنبال چه چیزی هستند و از سوی دیگر باید توجه داشت که در اوقات فراغت استعدادها شکوفا می‌شود لیکن در نظر گرفتن رشد اجتماعی فرد بسیار مهم است.

زاهدی با اشاره به اینکه طرح اوقات فراغت از 25 تیرماه آغاز می شود، افزود: مردم اعتماد بسیار خوبی نسبت به کلاس های اوقات فراغت تحت نظر سازمان تبلیغات اسلامی دارند، لذا می بایست در انتخاب مربیان طرح غنی سازی اوقات فراغت دقت نظر به خرج داد و فردی را به‌عنوان مربی انتخاب کرد که احساس وظیفه کرده و دلسوز باشد.

وی در خاتمه ضمن بیان اینکه طرح اوقات فراغت در ۱۱پایگاه اوقات فراغت در مساجد، هیئات و موسسات قرآنی برگزار می‌شود، افزود: در این طرح قریب به ۴۰۰دانش آموز شرکت می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها