خبرگزاری بسیج: آئین افتتاحيه برنامه هاي ماه مبارك رمضان سپاه پاكدشت در حسينيه فاطمه الزهرا(س) ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۱۲۶۸
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ آئین افتتاحيه برنامه هاي ماه مبارك رمضان سپاه پاكدشت با حضور هادی اسفیدانی قاری بین المللی قرآن در حسينيه فاطمه الزهرا(س) ستاد فرماندهی سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران برگزار شد.

حجت الاسلام محمد مسعودی مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج پاکدشت ضمن تبریک ماه مبارک رمضان در اين مراسم گفت: ماه رمضان به عنوان رأس سالهای قمری شناخته می شود.

وی ضمن بیان اینکه خواب هم در این ماه عبادت است، افزود: خیلی ها تأکید دارند تا شروع سال خمس خود را در این ماه قرار دهند.

مسعودی با بیان اینکه وقتی برای صدا زدن کسی که احترام قائل هستیم از پیشوندهای جناب و ... استفاده می کنیم، خاطر نشان کرد: هیچ گاه نباید بدون پیشوند ماه مبارک، رمضان را به زبان بیاوریم.

وی با اشاره به فضایل ماه مبارک رمضان ابراز کرد: ثواب روزه در ماه تابستان نسبت به فصول دیگر برتری دارد.

مسؤول نمایندگی سپاه پاکدشت با بیان اینکه ماه رمضان ماه میهمانی خداست، اما چه مهمانی عجیبی که پذیرایی در آن نیست، ادامه داد: هرچه بدن گرسنه تر باشد، جوارح انسان کمتر سراغ معصیت می رود و وقتی شکم سیر می شود؛ بیشتر حال و هوای هوس دارد.

وی به یاد فقرا بودن را  فلسفه این ماه دانست و افزود: روزه داری باعث می شود که در این ماه درد گرسنگان را بکشیم، به یاد قیامت بودن و تشنگی و گرسنگی قیامت را درک کردن هم از دیگر فواید این ماه است.

حجت الاسلام مسعودی با اشاره به مسافرت عده ای معذور در این ماه، خاطرنشان کرد: مسافرت به دلیل روزه نگرفتن از روز نوزدهم به بعد در این ماه کراهت دارد.

در پایان نحوه برگزاری کلاسهای تجوید، تفسیر و اخلاق در روزهای ماه مبارک در حسینیه این ستاد تشریح شد.

پخش کلیپ بیانات مقام معظم رهبری و اجرای گروه همخوانی سیدالشهداء(ع) در مدح امیرالمؤمنین و امام زمان(عج) از دیگر برنامه های این مراسم بود.


ارسال نظرات