غیبی پور در گفتگو با «بسیج»:

اولویت اول کشور باید افزایش اشتغال و کاهش بیکاری باشد

غیبی پور گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان دوره دهم اولویت کشور کاهش بیکاری یا افزایش اشتغال است، نشانه های بیکاری در جامعه دو موضوع است آمارهای رسمی و دیگری فربه شدن یا حجیم شدن بخش خدمات یا کارهای ناپایدار در جامعه است دست فروشی ها و افزایش خدمات و شغل هایی که منجر به تولید نمی شود اشتغال تصنعیاست.
کد خبر: ۸۶۹۱۲۵۸
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰

سیاوش غیبی پور استاد دانشگاه و کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب در خصوص بیکاری جوانان اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان دوره دهم اولویت کشور کاهش بیکاری یا افزایش اشتغال است.

وی افزود: نشانه های بیکاری در جامعه دو موضوع است آمارهای رسمی و دیگری فربه شدن یا حجیم شدن بخش خدمات یا کارهای ناپایدار در جامعه است دست فروشی ها، افزایش خدمات و شغل هایی که منجر به تولید نمی شود اشتغال تصنعی اند .

این کارشناس اقتصادی گفت: یکی از گامهای دولت موضوع تحریک و تقاضای جامعه است که باید تعریف شود مسیر ایجاد تولید فراهم شده بعد از ایجاد تولید، ثبات اشتغال در خصوص تحریک تقاضا برای خروج ار رکود مطرح است.

غیبی پور با بیان اینکه دولت دو کار خیلی موثر می تواند انجام دهد خاطرنشان کرد: اولین کار اینست که دولت با استفاده از یارانه تسهیلات واحدهای صنعتی را فعال کند درصد پیشرفت را با بهره های مناسب تزریق و واحدهای صنعتی را فعال کند، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی با بسیاری از کشورها مثل آسیای شرق سکوی پرتاب و اولیه شان در تحول اشتغال سرمایه گذاری است این سرمایه گذاری  از داخل یا خارج تامین می شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در کشور ما به دلیل برون رفت از تحریم ها شرایط مساعد است از کشورهایی که همراه با ما و این سرمایه با توجه به قانون جمهوری اسلامی فراهم شود دولت نیز در این مسیر می تواند گام برداشته و شرایط خارجی مساعد شده و فضای کسب و کار کشور آسان شود.

غیبی پور گفت: ضوابط مالیاتی و بانکی باید در مسیری برنامه ریزی شود که تولید کالای خدماتی ایجاد و در گیر پیچ و خم های اداری نشود.

ارسال نظرات