کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:
تنها راه حل معضل بیکاری اقتصاد مقاومتی است، حضرت آقا فرمودند برای تحقق اقتصاد مقاومتی فرمانده باید تعیین شود یعنی اینکه دشمن در طرف مقابل با ما سرجنگ دارد ما باید با تولید ملی با دشمن مقابله کنیم.
کد خبر: ۸۶۹۱۲۳۱
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

علیرضا معینی کارشناس اقتصادی و عضو هیئت علمی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در خصوص اشتغال جوانان اظهار داشت: تنها راه حل معضل بیکاری اقتصاد مقاومتی است، حضرت آقا فرمودند برای تحقق اقتصاد مقاومتی فرمانده باید تعیین شود یعنی اینکه دشمن در طرف مقابل با ما سرجنگ دارد ما باید  با تولید ملی با دشمن مقابله کنیم.

 معینی با بیان اینکه  استکبار با عمال داخل و خارج  کالاهای مصرفی را به خورد ما می دهد گفت:  کالاهای مصرفی  بهتری حتی در داخل کشور تولید شده  و با عزم جدی در سال نزدیک به بالای 40 میلیارد کالا امکان تولید داریم اگر 40 میلیارد امکان تولید برای کشور با جمعیت 80 میلیونی سرمایه گذاری شود هرگز بیکار نخواهیم داشت.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: تا زمانی که درگیر بحث های اقتصاد آزاد به این معنا که غربی ها نامگذری کردند به نام "دبلیو کیو"  و غیره بعد از مدتی با تولید کالا به  قیمت مناسب تر می توانند تولید کنند اگر به غربی ها میدان دهیم بازارها را به ظور کامل اشغال کرده و تولید ذچار رکود می شود.

معینی خاطرنشان کرد: عرصه تولید را باید به صورت نبرد و دفاع مقدس نگاه کرد و با دید دفاعی و فرماندهی در جنگ به سراغ مسائل رفت  تا دست هایی که از واردات حمایت می کنند  قطع شود.

 وی افزود: از قاچاق و فساد اداری که  کالای قاچاق را  از مسیرهای  رسمی وارد کرده باید با اینها به صورت جدی برخورد شود و با آقازاده  ها و کسانی که  در این ماجرا دست دارند  کوچکترین ملاطفتی نباید بشود  جلوی وردات بی رویه مخصوصا برای کالایی که امکان تولید داریم گرفته شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه با حمایت از تولید بیکاری رخت بر می بندد افزود: با نگاه اقتصاد مقاومتی بیکار ی از بین می رود راه خیلی روشن است و می توانند از تولید حمایت کنند.

ارسال نظرات