"ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تبیین اندیشه‌های دینی و مذهبی"
رئیس تبلیغات اسلامی خمین ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تبیین اندیشه‌های دینی و مذهبی دانست و گفت: 80 روحانی و مبلغ در ایام ماه مبارک رمضان به نقاط مختلف شهرستان خمین اعزام شدند.
کد خبر: ۸۶۹۱۱۶۳
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱

حجت‌الاسلام حسن کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، در حاشیه برگزاری آئین معنوی جزء خوانی قرآن کریم با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه رمضان ماه تولد و نزول قرآن و میهمانی خداست کسانی که لیاقت و توفیق داشته باشند از برکات این ماه مبارک بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: این ماه در روایات اسلامی ماه خدا و میهمانی امت پیامبر اکرم(ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می‌کند.

رئیس تبلیغات اسلامی خمین تصریح کرد: برای سومین سال متوالی جلسات جزء خوانی در مصلی امام‌خمینی(ره) با حضور پرشور مردم ولایت‌مدار و قرآن دوست این شهر برگزار می‌شود و در این مدت خوشبختانه شاهد حضور پر رنگ مردم هر روز نسبت به روز قبل و هر سال بیشتر از سال گذشته آن بوده‌ایم که این نشان دهنده علاقمندی وافر به کلام وحی است.

حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به اهداف برگزاری مراسم جزء‌خوانی در این ماه مبارک گفت: یکی از اهداف مهم فرهنگ‌سازی و روی آوری به قرائت قرآن در خانه‌ها و مساجد است که غیر از ماه رمضان در ماه‌های دیگر سال نیز رواج پیدا کند .

وی افزود: این مراسم قرآنی هر روز عصر با همکاری موسسه قرآنی امام رضا(ع) و ستاد نماز جمعه شهرستان با حضور گسترده مردم برگزار می‌شود.

رئیس تبلیغات اسلامی خمین تصریح کرد: این مراسم معنوی و پر فیض با حضور قاریان نوجوان و جوان برگزار می‌شود که این اقدام به منظور ایجاد انگیزه در راستای روی آوردن به قرآن به ویژه در بین نسل جوان است.

حجت‌الاسلام کریمی با اشاره به حضور مبلغان دینی در مساجد شهری و روستایی شهرستان خمین گفت: در ماه رمضان 80 مبلغ و روحانی به مناطق شهرستان اعزام می‌شوند و در بیش از 140 مسجد در شهرستان به اقدامه نماز جماعت و پاسخ به مسائل و شبهات دینی نمازگزاران می‌پردازند، این مبلغان احکام شرعی و معارف دینی را برای مردم بیان و به تقویت روحیه معنوی افراد گام برمی‌دارند.

وی به دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این ماه اشاره کرد و افزود: برگزاری دو محفل انس با قرآن در شهر و روستا همچنین تفسیر قرآن در حوزه علمیه خواهران هاجر ویژه بانوان با همکاری اداره تبلیغات اسلامی از دیگر برنامه‌های این اداره در روزهای ماه مبارک رمضان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات