خبرهای داغ:
رئیس صنعت، معدن و تجارت استان فارس علت تعطیلی ۲۹درصد واحدهای تولیدی استان فارس را عدم‌مدیریت عنوان کرد و گفت: علت تعطیلی ۳۵درصد این واحدها بدهی معوق بانکی است.
کد خبر: ۸۶۹۱۱۳۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
علی همتی در نشست شورای صنعت استان فارس با بیان اینکه 232 واحد تولیدی تعطیل در استان فارس وجود دارد اظهار داشت: علت تعطیلی 35 درصد این واحدها بدهی معوق بانکی است و 29 درصد آنها نیز به‌دلیل عدم مدیریت تعطیل شده‌اند.

وی ابراز کرد: در مردادماه سال 92، 570 واحد تعطیل در استان فارس شناسایی شد که بیشترین آنها مربوط به واحدهای کانی‌های غیرفلزی (281 واحد تعطیل) بود که 72 واحد از آن فعال، 80 واحد غیرفعال و مابقی ابطال پروانه شد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه در برنامه اقتصاد مقاومتی 517 میلیارد تومان اعتبار به واحدهای کوچک و متوسط استان فارس اختصاص یافته است و تا امروز 513 واحد برای دریافت این تسهیلات در سایت بهین‌یاب ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: تاکنون 216 واحد برای دریافت این تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند که در مجموع میزان تسهیلات تصویب شده این واحدها 216 میلیارد تومان بوده است.

وی با تصریح به اینکه سهم فرش دستباف استان فارس در سبد صادرات کشور و استان به‌ترتیب 17 و 10 درصد است و 14 درصد تولید فرش دستباف کشور متعلق به این استان است عنوان کرد: پیش‌بینی می‌‌‌شود صادرات غیرنفتی استان فارس امسال 20 درصد افزایش یابد.

هاشمی، رئیس اتاق اصناف استان فارس نیز در این جلسه از کاهش 35درصدی صدور پروانه اصناف در استان فارس در سه‌ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در سال گذشته در مجموع 3 هزار و 201 پروانه اصناف در این استان صادر شده است.

فریدون فرقانی، رئیس اتاق بازرگانی شیراز نیز از افزایش حضور هیئت‌های تجاری خارجی در استان فارس خبر داد و اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون 10 هیئت تجاری از کشورهای مختلف به این استان سفر کرده‌اند در حالی که سال گذشته در مجموع 16 هیئت تجاری خارجی به استان فارس آمدند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها