معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد:
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد از برگزاری طرح تلاوت‌نور در سطح مساجد استان یزد در ایام ماه رمضان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۱۰۹۸
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام علی کارگر عصر امروز در جمع روحانیون و طلاب اظهار داشت: برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت ماه مبارک رمضان تدوین شده است که اجرای طرح تلاوت نور از جمله این برنامه‌ها است که براساس این طرح در هر روز یک صفحه از قرآن کریم تلاوت می‌شود.

وی ادامه داد: روانخوانی، روخوانی و تجوید قرآن کریم، برگزاری مراسم‌های مذهبی، نشست‌ها و محافل قرآنی در سطح مساجد از جمله برنامه‌هایی است که به مناسبت ماه رمضان در مساجد استان اجرا می‌شود.

این مسئول با اشاره به اعزام مبلغین به مساجد استان عنوان کرد: تشکیل کارگاه‌های تفسیر قرآن کریم، آموزش احکام و اعتقادات دینی و اجرای مسابقات فرهنگی قرآنی از دیگر برنامه‌هایی است که ماه رمضان از سوی مبلغان و روحانیون اعزام شده برای مردم مومن و متدین یزد تدارک دیده شده است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی یزد، مهمترین واجبات دین مبین اسلام را یادگیری احکام برشمرد و بیان داشت: فراگیری احکام دین الهی از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است که درک و فهم درست نسبت به مسائل آن و عمل بر طبق آن تضمین‌کننده سعادت انسان خواهد بود و مبلغان اعزامی اهتمام ویژه‌ای به این مهم دارند.

وی با بیان اینکه مراسم‌های سخنرانی متعددی با موضوعات مختلف در مساجد برگزار خواهد شد افزود: طرح جزء خوانی قرآن قبل از نماز مغرب و عشا در مساجدی که روحانی در آنها حضور می‌یابد برگزار خواهد شد.

کارگر با بیان اینکه هر سال و با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان موضوع اعزام روحانیون به با هدف تبلیغ مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و در این زمینه اقدامات لازم انجام می‌شود گفت: در سال جاری نیز بیش از 500 روحانی به مساجد شهری و تمامی روستاهای استان اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به استفاده از روحانیون اعزامی در ماه مبارک رمضان بیان داشت: خوشبختانه اجرای آیین‌های ماه ضیافت الهی به خوبی در سطح مساجد برگزار می‌شود و روحانیونی هم که از قم اعزام می‌شوند نیز در طول ماه مبارک رمضان در مساجد شهر و مناطق روستایی مورد نیاز استان مستقر هستند.

کارگر ماه مبارک رمضان را فرصتی برای توجه و تعمیق باورهای مکتب تشیع برشمرد و ادامه داد: تبلیغ چهره به چهره و برگزاری برنامه‌های سازنده و مفید برای جذب جوانان به سمت مساجد از جمله کارهایی است که مبلغان اعزامی در این ماه مبارک انجام خواهند داد.

وی ماه رمضان را فرصتی برای بازنگری در رفتارهای نادرست فردی دانست و عنوان کرد: باید از این ماه برای مانوس شدن جوانان با قرآن و مفاهیم ارزشمند اسلامی آن بهره ببریم و با تقویت معنویات در زندگی از گرایش به انحرافات اخلاقی دور کنیم.


ارسال نظرات