در آینده نسل های جوان هستند که اداره امور کشور را عهده دار خواهند شد و از امروز باید به کسب مهارت و تمرین پذیرش مسئولیت بپردازند.
کد خبر: ۸۶۹۱۰۸۴
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در نشست صمیمی با جوانان منتخب استان پس از استماع نظرات و پیشنهادات جوانان به پیچیدگی های موجود در اداره امور کشور اشاره نمود و گفت: این پیچیدگی ها در کنار محدودیت منابع موجب می شود امکان تحقق بسیاری از پیشنهادات به ظاهر عملی، فراهم نشود و نمی توان تمامی مطالبات را به سادگی پاسخ داد.

مهندس انصاری راه های تامین بودجه عمومی کشور را از طریق دریافت مالیات از مردم و فروش ذخایر خدادادی نفت و گاز عنوان نمود و افزود: این منابع به میزان 310 هزار میلیارد تومان در قالب بودجه عمومی کشور با سرفصل های هزینه ای مشخص ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: برآورده نمودن بسیاری از درخواستهای مردمی در گرو تامین منابع مالی است و در حال حاضر دولت امکان تحقق تمامی مطالبات را ندارد.

مقام عالی استان در ادامه به فرهنگ ها و رسوم نادرست و پرهزینه ایجاد شده در بین اقشار مختلف مردم اشاره نمود و گفت: با تعاریف و استانداردهای نادرستی که در عرف جامعه برای اقداماتی از قبیل ازدواج و اشتغال ایجاد شده است، سطح توقعات عمومی بالا رفته است.

انصاری همچنین تغییر اولویت های تصمیم گیری شده در کشور را راه دیگر تحقق بخشی از مطالبات عمومی دانست و عنوان نمود: با تغییر اولویت گذاری های انجام شده نیز عده دیگری از مردم که پیش از این، خواسته های آنان در اولویت بوده، متقاضی توجه و دریافت منابع مالی خواهند بود.

وی در ادامه به برخی از سخنان و پیشنهادات حاضرین درخصوص سازمان های مردم نهاد اشاره نمود و تصریح داشت: سازمان های مردم نهاد بستر مناسبی جهت حضور و مشارکت جوانان و فعالیتهای داوطلبانه آنان در حوزه های مختلف است که نیازمند تنوع بخشی در سمن های کشور هستیم.

استاندار زنجان از جوانان استان خواست تا مسئولانه، انجام فعالیتهای اجتماعی را بر عهده بگیرند و ضمن توسعه استعدادهای خود، توانمندی هایشان را اثبات نمایند.

وی تشکیل کارگروههای تخصصی ذیل ستاد ملی ساماندهی امور جوانان را یکی دیگر از شیوه های بهره مندی مسئولین از عقاید و نظرات جوانان عنوان نمود و خواستار پیگیری بیشتر از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان شد.

مهندس انصاری در ادامه به ارائه تعریفی اجمالی از وضعیت اشتغال در کشور و میزان نرخ بیکاری جوانان و میزان جذب نیروهای جدید به دستگاههای اجرایی کشور پرداخت و خاطرنشان کرد: حدود 66 میلیون نفر از جمعیت کشور در فاصله سنی 15 تا 64 ساله در سن اشتغال قرار دارند که از این تعداد حدود 26 میلیون نفر به میزان 39 درصد را افرادی تشکیل می دهند که خواهان ایجاد شغل در جامعه هستند و دولت باید برای اشتغال آنان برنامه ریزی های جدی انجام دهد.

استاندار زنجان با بیان این مطلب که نرخ بیکاری کشور 11.2 درصد می باشد افزود: این عدد نشان می دهد که از مجموع افراد متقاضی اشتغال در کشور حدود 2 میلیون و 900 هزار نفر فاقد شغل هستند و همه ساله با افزوده شدن تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی، به تعداد افراد جویای کار کشور نیز افزوده می شود.

وی تامین بیش از 700 هزار شغل در سال را لازمه کاهش نرخ بیکاری در کشور عنوان نمود و گفت: با توجه به اینکه از مجموع 26 میلیون متقاضی شغل تنها 16 درصد می توانند به مشاغل دولتی دست یابند، 84 درصد افراد باید بدنبال کسب مهارت و ایجاد اشتغال خارج از بدنه دولت باشند.

انصاری همسو نمودن برنامه های توسعه آموزش عالی کشور را با برنامه های توسعه اشتغال بسیار ضروری دانست و تصریح نمود: دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی در زمان انتخاب رشته خود باید به نیازهای اشتغال جامعه نیز توجه داشته باشند.

استاندار زنجان در پایان جوانان را به منزله سرمایه های آینده کشور دانست و گفت: در آینده نسل های جوان هستند که اداره امور کشور را عهده دار خواهند شد و از امروز باید به کسب مهارت و تمرین پذیرش مسئولیت بپردازند.

ارسال نظرات