خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان:

روزه یکی از صورت های مجسم و عینی جهاد با نفس است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان گفت: روزه از جمله عباداتی است که به نوعی تمرین تقوا و جهاد انسان با نفس خویش به حساب می آید و از این منظر می توان روزه را یکی از صورت های مجسم و عینی جهاد با نفس دانست.
کد خبر: ۸۶۹۱۰۶۶
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، مراسم افتتاحیه کلاسهای ماه مبارک رمضان با حضور پایوران کادر و سرباز سپاه بوکان در محل مسجد صاحب الزمان (عج) این سپاه برگزار گردید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان ضمن سخنانی در خصوص فضیلت این ماه گفت:رمضان نام یکی از ماههای قمری و تنها ماه قمری است که نامش در قرآن آمده است و یکی از چهار ماهی است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است ( مگر اینکه جنبه دفاع داشته باشد).

حجت الاسلام تقی خدائی فام اظهار کرد: این ماه در روایات اسلامی ماه خدا و میهمانی امت پیامبر اکرم (ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می کند.

وی با بیان اینکه تمام کتب بزرگ آسمانی مانند : قرآن کریم ، تورات ، انجیل ، زبور و صحف در این ماه نازل شده است افزود:در ماه رمضان خداوند متعال توفیق روزه داری را به بندگانش داده است.

وی تصریح کرد:مهم ترین و کلیدی ترین برنامه دین برای تعالی بعد معنوی انسان که ازآن به نخ تسبیح فضائل اخلاقی یاد می شود ، تقوا، پرهیزگاری و جهاد انسان با نفس خویش است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوکان گفت: روزه و ماه مبارک رمضان از جایگاه رفیعی در فرهنگ اسلامی برخوردار هستند و بر همین اساس ، معصومین (ع) ماه مبارک رمضان را ماه خدا نامیده اند.

وی روزه را یکی از صورت های مجسم و عینی جهاد با نفس دانست و تاکید کرد: باید در این ماه به گونه ای خودسازی کرد که با اتمام ماه مبارک تاثیر و فواید آن در روح و جان افراد باقی باشد و اثر آن تا ماه رمضان سال بعد ماندگار باشد.

ارسال نظرات