خبرهای داغ:
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلماس گفت: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای فنس کشی منطقه ویژه اقتصادی سلماس در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۸۶۹۱۰۴۸
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، محمد رحیمی با اشاره به دستاوردهای سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی اظهار داشت: مساعدت 10 میلیارد ریال اعتبار برای آماده‌سازی و فنس کشی منطقه ویژه اقتصادی از جمله دستاوردهای سفر رئیس جمهور به این استان بود.

وی به اعلام آمادگی 20 شرکت چینی برای سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلماس نیز اشاره و بیان کرد: در این سفر بر ایجاد زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاران چینی نیز تاکید شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلماس با بیان اینکه در صورت تایید قرارداد از سوی مسئولان سرمایه‌گذاری استان در ظرف مدت دو ماه اقدامات سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی آغاز می‌شود گفت: تفاهم‌نامه امضا شده با شرکت‌های سرمایه‌گذار چینی در مرحله قرارداد است و عوامل تاخیر در روند این سرمایه‌گذاری بیشتر از سوی منطقه ویژه بوده و هم اکنون درصدد رفع مشکلات و آماده‌سازی نهایی برای عملی کردن تعهدات خود هستیم.

رحیمی از اعلام آمادگی دو شرکت سرمایه گذاری آلمانی در زمینه‌های داروسازی و نیروگاه نیز خبر داد و افزود: این دو مورد تاکنون به صورت کامل منتج به قرارداد نشده و در حال طی مراحل قانونی بین‌المللی است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلماس با بیان اینکه روند مفاد قراردادهای بین‌المللی زمانبر بوده و اتلاف وقت از مشکلات آن محسوب می شود تصریح کرد: در رابطه با شرکت‌های بین‌المللی، مراجع بین‌الملی باید برای تسریع در امور راهگشا باشند.

ارسال نظرات