بازخوانی فرازی از دعای افتتاح ماه مبارک رمضان/
همه ساله در دعای افتتاح ماه مبارک رمضان می خوانیم: خدایا به سوى تو مشتاقیم‏ براى یافتن دولت کریمه‏اى که اسلام و اهلش را به آن عزیز گردانى، و نفاق و اهلش را به وسیله آن خوار سازى.
کد خبر: ۸۶۹۱۰۴۶
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، توصیه شده است مومنان با آغاز ماه مبارک رمضان هر شب دعای افتتاح را قرائت کنند. این دعا از سه بخش کلی تشکیل شده است. بخش نخست، حمد و ثنای الهی؛ بخش دوم، صلوات بر حضرت محمد و آل و محمد با اوصاف ویژه و بخش سوم به مساله انتظار ظهور و شکایت از غیبت حضرت بقیه الله الاعظم (ارواحناله الفدا).

فرازی از بخش سوم، یکی از محوری ترین ویژگی های دولت آرمانی اسلامی را که همواره آرزوی مومنان واقعی بوده است، ترسیم کرده و به آنان می آموزد مساله ظهور امام زمان (عج) را فراتر از نیازهای شخصی و گرفتاری های خود درک کنند.

اللَّهُمَّ إِنَّا نَرْغَبُ إِلَیْکَ فِی دَوْلَةٍ کَرِیمَةٍ تُعِزُّ بِهَا الْإِسْلامَ وَ أَهْلَهُ وَ تُذِلُّ بِهَا النِّفَاقَ وَ أَهْلَهُ

خدایا به سوى تو مشتاقیم‏ براى یافتن دولت کریمه‏اى که اسلام و اهلش را به آن عزیز گردانى، و نفاق و اهلش را به وسیله آن خوار سازى.

اما دولت کریمه چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

همانگونه در متن دعا آمده است، بارزترین ویژگی دولت کریمه، به عزت رساندن اسلام و اهل اسلام، و خوار ساختن نفاق و اهل آن است.

پس مومنان، بخصوص قشر جوان، باید توجه داشته باشند اگر ناله های یاس و ناامیدی منافقان و مظلوم نمایی های دروغین آنان گوش عالم را کر کرده و گرگ های مستکبر جهان، در ردای گشاد حقوق بشر قلابی، برای آنان اشک تمساح می ریزند، این همان دعایی است که مومنان سال ها آن را از خداوند متعال مسالت داشتند و عالی ترین شکل آن در دوران پس از ظهور متبلور خواهد شد.

اما دولت کریمه ویژگی های دیگری نیز دارد. این دولت، باید حرف و گفتمان تازه ای برای دنیا داشته باشد و الگویی برای تمام آزادگان و مستضعفین جهان ارائه دهد.

ثابت قدم بودن در مسیر اعتقادات و باورها و جلوگیری از استحاله و نفوذ از دیگر ویژگی های یک دولت کریمه است. دولتی که وزن و ارزش داشته های خود را به خوبی دریافته و اگر تمام دنیا به بهانه عرف های ساختگی و نظم های تحمیل شده به جامعه بشری، آنان را خوار شمارند باز ذره ای از راه خود منحرف نمی شود.

پیروزی نهضت امام خمینی (ره) و برقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، نمایی از دولت کریمه را پس از گذشت قرن ها به امت اسلامی نشان داد.

ماه مبارک رمضان علاوه بر تهذیب نفس فرصت مناسبی برای مومنان است تا با اشاره به این بخش از دعای افتتاح در جامعه به بصیرت افزایی پرداخته و شاخصه های دولت آرمانی و مدنظر حکومت اسلامی را در سطح جامعه تبیین کنند.

منبع: ندای ارومیه

ارسال نظرات