خبرهای داغ:
فرماندار کبودراهنگ گفت: تمامی ارگان ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برگزاری باشکوه جشنواره رضوی همکاری کنند.
کد خبر: ۸۶۹۰۹۹۲
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کبودراهنگ، احسان قنبری امروز در جلسه انجمن کتابخانههای عمومی شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: افزایش کتابخانه‌های روستایی در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی و فرهنگ در بخش و روستاها است.

وی درخصوص احداث یک باب کتابخانه که در هفته دولت به بهره‌برداری می رسد، افزود: زیربنای این کتابخانه با 306 مترمربع و 400 میلیون تومان به منظور احداث این کتابخانه هزینه شده است که در مراحل پایانی تکمیل خود قرار دارد.

فرماندار کبودراهنگ گفت: دهیاران در روستاهای بالای یک هزار و 500 نفرجمعیت در صورت داشتن فضای 120 متری مناسب می توانند این فضا را به منظور راه اندازی کتابخانه به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان معرفی کنند.

وی با اشاره به روستای اورقین که با فضایی مناسب توسط دهیاری معرفی شده است، گفت: مطابق با درخواست کارشناسان نهاد کتابخانه های عمومی کشور نسبت به تعمیرات این کتابخانه اقدام شده تا طی مراحلی این فضا به اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کبودراهنگ واگذار شود.

قنبری درخصوص برگزاری جشنواره رضوی در این شهرستان تصریح کرد: این برنامه ارزشمند فرصتی مناسب برای اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی از طریق مسابقات کتابخوانی با همکاری تمامی ارگان ها و دستگاه‌های اجرایی شهرستان برگزار خواهد شد.

* 3هزار و 401 متر مربع فضای مطالعه در شهرستان کبودراهنگ

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان کودراهنگ نیز در ادامه با اشاره به وجود 3 هزار و 401 متر مربع فضای مطالعه در این شهرستان افزود :سرانه زیربنای کتابخانه های عمومی که فعلا 1.2 مترمربع برای هر 100 نفر است که تا پایان سالجاری به 6.2 مترمربع برای 100 نفر خواهد رسید که رقمی بالاتر از میانگین استانی و کشوری خواهد شد.

سیدجواد معینی خاطر نشان کرد: تعداد اعضای کتابخانه های عمومی شهرستان كبودراهنگ با احتساب اعضای کتابخانه های نهادی و مشارکتی به 4 هزار و 500 نفر می‌رسد که سرانه شهرستان در این زمینه سه درصد جمعيت شهرستان است  .

وی گفت: كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان با 92 هزار جلد كتاب که سرانه آن در شهرستان 64 جلد براي هر 100 نفر است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات