مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از قلع و قمع 10 هزار اصله نهال غیر قانونی در اراضی ملی این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۰۹۸۶
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰

عزت‌الله بهشتی‌فر بعد از ظهر امروز در نشست با مسؤولان دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اولین استانی هستیم که بانک اطلاعاتی سامانه زمین را در کشور راه‌اندازی کرده‌ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: اطلاعات مناطقی را که دارای بحران بود و در خطر تخریب و تصرف قرار دارد وارد این سامانه می‌کنیم.

این مسؤول با بیان اینکه در منابع طبیعی استان تقریباً 45 جلسه کمیسیون نظارتی ماده 3 برگزار کرده‌ایم، افزود: طی این 45 جلسه تعداد 239 پرونده را بررسی کرده‌ایم.

وی تبیین کرد: حلقه نظارتی در واگذاری اراضی به حوزه گردشگری بر عهده ما نیست بلکه تنها طرح‌های جنگل‌کاری را مورد نظارت قرار می‌دهیم.

این مسؤول افزود: از ابتدا تاکنون تعداد 690 فقره واگذاری اراضی ملی  داشته‌ایم که در قالب 21 هزار هکتار بوده و در این میان 239 فقره آن مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: با استفاده از بند 5 ذیل ماده 55، امسال تعداد 10 هزار نهال کاشته شده را قلع و قمع کردیم.

بهشتی‌فرد افزود: در برخی مناطق پس از قلع و قمع‌ها دوباره نهال کاشته شده‌اند که لازم است دستگاه قضایی برخورد شدیدتری با این گونه متصرفان داشته باشند.

ارسال نظرات