معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: بودجه سال جاری شهرداری های 17 گانه استان 120 میلیارد تومان است.
کد خبر: ۸۶۹۰۹۷۵
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
پژمان نیک اقبالی در نشست با شهرداران استان با موضوع اقتصاد مقاومتی، افزود: بودجه شهرداری های استان در سال 93 حدود 78 میلیارد تومان بود که این میزان در سال 94 به 113 میلیارد تومان و امسال به 120 میلیارد تومان رسید.
وی اظهار داشت: این میزان بودجه به جز کمک های دولت و یا سازمان شهرداری های کشوراست که از محل درآمدهای شهرداری ها تامین و جذب می شود.
به گفته نیک اقبالی، از بودجه شهرداری ها باید 60 درصد برای امور عمرانی و 40 درصد برای امور جاری هزینه شود و هزینه بیشتر از 40 درصد در بخش جاری، تخلف است.
 وی تصریح کرد: همت دولت تدبیر و امید و مسئولان وزارت کشور کاهش مشکلات شهرداری ها می باشد و در این خصوص از هیچ تلاشی دریغ نخواهد شد.
نیک اقبالی ابراز داشت: دو لایحه شامل لایحه درآمد پایدار شهرداری ها و لایحه مدیریت واحد خدمات شهری به زودی از سوی دولت یازدهم به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود و در صورت تصویب و اجرای آنها بخش عمده ای از مشکلات شهرداری ها به ویژه در حوزه اعتبارات کاهش می یابد.
معاون عمرانی با بیان اینکه، بحث اقتصاد مقاومتی از سوی شهرداران استان بیش از پیش جدی گرفته شود، تاکید کرد: شهرداری ها ایده ها و برنامه های خود را در این زمینه به حوزه عمرانی ارائه دهند.
نیک اقبالی گفت: تکیه بر منابع مالی پایدار و متکی نبودن به اعتبارات محدود دولتی می تواند، کمک بسزایی به اجرا و تحقق هر چه مطلوبتر اقتصاد مقاومتی از سوی شهرداری های استان باشد.
معاون عمرانی به مسئله نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: کارآمدی و تخصصی شدن نیروهای انسانی تاثیر چشمگیری در زمینه اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی از سوی شهرداری ها خواهد داشت.
به گفته وی، تاکید مسئولان وزارت کشور بر تعدیل نیروهای انسانی شهرداری ها و در صورت لزوم بکارگیری نیروهای تخصصی و فنی است.
وی عنوان کرد: بسیاری از شهرداری های استان نیروهای انسانی تخصصی و فنی کافی را ندارند و لازم است، این مشکل به نوعی برطرف شود.
نیک اقبالی ابراز داشت: شهرداران نگاه درآمدی به کمیسیون ماده 100 و جرایم دریافت شده از محل ساخت و سازهای غیرمجاز نداشته باشند، زیرا هر چند که در کوتاه مدت درآمدز است اما در بلند مدت مشکل آفرین خواهد بود.
نیک اقبالی تاکید کرد: شهرداری های استان به سه موضوع مهم کشتارگاه ها، پسماند و دفن زباله توجه لازم را داشته باشند و تلاش و برنامه ریزی بیشتری در این زمینه شود، هر چند که امکانات و اعتبارات محدود است.
معاون عمرانی بر تجمیع سازمان تاکسی رانی و سازمان اتوبوس رانی شهرداری های تاکید کرد و گفت: این دو سازمان تحت عنوان سازمان حمل و نقل مسافر و بار ادغام شوند و در شهر یاسوج این کار انجام شده است.
وی بیان کرد: برای جلوگیری از گسترش معضلات حاشیه نشینی و ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرهای مختلف استان باید کنترل و نظارت بیشتری از سوی شهرداری ها انجام شود.
نیک اقبالی گفت: وضعیت اجرای پروژه های عمرانی شهرداری ها به طور دقیق و کامل بررسی می شوند و انتظار می رود که کیفیت لازم را داشته باشند.
وی عنوان کرد: اجرای سازه های موقت و بدون اصول فنی در شهرها ممنوع است و شهرداری های استان باید از اینگونه سازه ها به ویژه در حاشیه شهرها جلوگیری کنند.
ارسال نظرات