امام جمعه بندرانزلی گفت: عبادت در مسجد، جوان را با نشاط می کند و اگر جوان ما نشاط روحی و ایمانی پیدا کند مسجد آباد خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۹۰۹۴۰
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اشاره به جایگاه رفیع مسجد اظهار کرد:مساجد باید پایگاه اسلام باشند.

وی با بیان اینکه ارتباط انسان و مسجد مثل آب و ماهی است، افزود:انسان مومن اگر در مسجد نباشد و یا ارتباطش قطع شود می میرد، جوانان ما از زن و مرد باید پاتوقشان مسجد باشد.

امام جمعه بندرانزلی با تایکد بر اینکه جوانان باید حضور پرشوری در مساجد داشته باشند، ادامه داد: ائمه جماعات مساجد را به عنوان مرکزی برای تعلیم، تربیت، روشنگری افکار و اذهان، مورد استفاده قرار دهند تا مسجد، مرکزی برای حرکت، آگاهی و بصیرت بخشی باشد.

وی با اشاره به سخنی از امام (ره) تصریح کرد: مساجد سنگر هستند، باید این سنگرها حفظ شوند، مساجد هم مدرسه است، هم دانشگاه، هم مرکز تفکّر و تأمل، هم مرکز تصفیه روح، هم مرکز خلوص و مرکز اتّصال بنده به خداست، مسجد جایی است که انسان خود را به خدا متصل می کند.

امام جمعه بندرانزلی اظهار کرد: باید قدر مساجد را دانست، باید در مساجد حضور پیدا کرد. علاوه بر آن، مسجد فقط برای نماز نیست؛ در مسجد انواع عبادات هست، از جمله آن عبادات، تفکر است و حضور در آن حیات بخش روح ماست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید همدلی و همفکری کنیم و مسجد را رونق دهیم، کار فرهنگی و آموزشی بیشتر، آبادانی به دنبال خواهد داشت، عبادت در مسجد، جوان را با نشاط می کند و اگر جوان ما نشاط روحی و ایمانی پیدا کند مسجد آباد خواهد شد.

ارسال نظرات