استاد حوزه و دانشگاه گفت: زنده نگه‌داشتن یاد شهید بخشی از وظائف جامعه نسبت به شهید است شهید، قدرت و جان برکفی ملت را به نمایش می‌گذارد از این‌رو ملتی که یاد و خاطره شهدایش را زنده نگاه می‌دارد، در برابر دشمن اقتدار و عزت می‌یابد.
کد خبر: ۸۶۹۰۹۱۷
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، حجت الاسلام رضازاده در یادواره "آبروی کوچه، افتخار محله" که به یاد شهید عباس نورانی برگزار شد شهدا را رهروان راه خورشید ولایت یعنی امام راحل دانست و اظهار داشت: شهدا چند حجت را برما تمام کردند، اولین اتمام حجت پیروی از ولایت فقیه بود بنابراین بایستی پیرو ولایت فقیه باشیم تا به مملکت ما آسیبی نرسد و امنیت، عزت و سعادت دنیا و آخرت داشته باشیم.

وی افزود: امروز بایستی از شهدا که با پیروی از ولایت‌فقیه و با اخلاص کامل برای حفاظت از دین و کشور خود دفاع کردند ما نیز بایستی از شهدا الگو بگیریم مهم‌ترین هدف برگزاری یادواره‌های شهدا انتقال روحیه ایثار و شهادت به عموم و خصوصا جوانان کشور است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: برگزاری این یادواره‌ها حتی در مقابله با جنگ نرم دشمن نیز موثر است برای پیروزی در این جنگ نیز بایستی از شهدا مدد بجوییم.

حجت‌الاسلام رضازاده با اشاره به نقش خانواده در تربیت فرزندان گفت: مادران و خانواده‌های شهدا به خوبی به وظیفه خود در دوران دفاع مقدس عمل کردند آنان شیرمردانی را تربیت کردند که در مقابل دشمنان ایستادند.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی به نقش خانواده‌ها پی برده از این‌رو در جنگ نرم سعی کرده تا در بحث خانواده‌ها و بنیان این نهاد مقدس نفوذ کند چرا که خانواده خط مقدم جنگ نرم دشمن بر علیه نظام اسلامی است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: اگر ما خودمان را بسازیم، تمام مشکلات جامعه حل می شود و یکی از راه حل‌ها این است که ما با معرفی داشته‌های خود از جمله همین شهدای شهرهای خودمان الگوهای مناسبی را برای جوانان نشان دهیم.

حجت‌الاسلام رضازاده در ادامه گفت: انقلاب اسلامی انقلابی بزرگ است که پایه‌های تمدن مادی را به لرزه در آورد، یکی از قطب‌های آن را شکست داد و با قطب دوم در حال چالش است، هزینه آن هم ده‌ها هزار شهید، جانباز، مشکلات اقتصادی و محاصره اقتصادی است، اما اینها هزینه تحقق ظهور است.

وی افزود: زنده نگه‌داشتن یاد و نام شهید و الگوسازی از سیره زندگی و حماسه ایثارگرانه شهید، بخشی از وظائف جامعه نسبت به شهید است و هر ملتی که یاد و خاطره شهدایش را زنده نگاه می‌دارد، در برابر دشمن اقتدار و عزت می‌یابد، زیرا شهید قدرت و جان برکفی ملت را به نمایش می‌گذارد.

استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: در مکتب اسلام ناب محمدی، از خود گذشتگی در راه خدا و دفاع از حق در بالاترین حد، ارزشگذاری شده و فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی در متن اسلام از درخشش و ویژگی برجسته ای برخوردار است و شهادت روح ایثار و از خودگذشتگی را به جامعه القا می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات