"فعالیت بیش از 1200 مبلغ دینی در مساجد استان مرکزی"
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: هر میزان که پیوند جوانان با ارزش‌های انقلاب و آموزه‌های دینی بیشتر شود، توان مقابله با دشمن درونی و دشمن‌های بیرونی قوی‌تر می‌شود و مبلغان دینی به عنوان سفیران فرهنگی نظام اسلامی در ایجاد این پیوند نقش بسزایی دارند.
کد خبر: ۸۶۹۰۷۷۶
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰

حجت‌الاسلام صفر قربانپور در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، ماه رمضان را فرصتی مغتنم برای اشاعه ارزش‌های دینی در جامعه دانست و اظهار داشت: ماه مبارک رمضان و ایام تعطیلات، فرصت مناسبی برای تقویت معنویات است روحانیان باید در این ایام برای ترویج معنویت و جذب جوانان نهایت استفاده را ببرند.

وی افزود: به هر میزان که پیوند جوانان با ارزش‌های انقلاب و آموزه‌های دینی و قرآنی بیشتر شود، توان مقابله ما در برابر دشمن درونی که نفس اماره است و دشمن‌های بیرونی قوی‌تر خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی و حوزوی باید در این ماه مبارک، با حضور در بین مردم و محافل مذهبی به تبیین و ترویج مبانی دینی و اخلاقی و زمینه‌های عمل به قرآن در جامعه بپردازند بهترین فرصت برای استفاده از فضای مساجد ماه مبارک رمضان است.

حجت‌الاسلام قربانپور با اشاره به حضور مبلغان دینی در مساجد گفت: یک‌هزار و 220 روحانی مبلغ در ایام ماه بمارک رمضان در مساجد شهری و روستایی استان حضور یافته و به تبیین امور دینی و معنوی می‌پردازند.

وی افزود: از مجموع این مبلغان 520 مبلغ از خارج استان و تعداد 700 مبلغ نیز از خود استان هستند که با حضور در دو هزار و 212 مسجد شهری و روستایی ضمن ترویج و تبیین مبانی دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز نقش‌آفرینی می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: یکی از مسائل اجتماعی که حل و رفع آن مدنظر مقام‌معظم رهبری قرار دارد و بارها بر آن تاکید داشته‌اند مقابله با آسیب‌های اجتماعی است و از آنجا که ریشه بیشتر معضلات و آسیب‌های اجتماعی در کمرنگ شدن معنویات در وجود افراد است در این مسیر مبلغان دینی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام قربانپور با تاکید بر نقش مبلغان در این مسئله مهم گفت: مبلغان دینی در واقع سفیران فرهنگی نظام اسلامی هستند که در فعالیت‌های خود باید هم مباحث معنوی و دینی و هم مسائل روز همچون اقتصاد مقاومتی و بیان تاکیدات مقام‌معظم رهبری در زمینه‌های مختلف را در دستور کار خود قرار دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مبلغان دینی استان که در مساجد حضور می‌یابند تلاش کنند تا معانی بلند قرآن کریم را با بهره‌گیری از آیات و روایات تبیین کرده و همچنین به موضوعات روز جامعه از جمله نهاد خانواده، تهاجم فرهنگی دشمن، جنگ نرم و فضای مجازی و اصول مدنظر دین در این زمینه‌ها اشاره داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات