خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی شهید عرب خزاعی قاین گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان 66 سبد غذایی اهدایی دفتر مقام معظم رهبری توسط جهادگران بسیجی بین مردم نیازمند روستای جبار توزیع شد.
کد خبر: ۸۶۹۰۷۱۹
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷

حسن رضا پور مسئول گروه جهادی شهید حسین عرب خزاعی روستای جبار از توابع بخش مرکزی قاین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی اظهار داشت: همه ساله سبد غذایی اهدایی دفتر مقام معظم رهبری توسط جهادگران بسیجی بین مردم نیازمند روستای جبار توزیع می شود.

وی عنوان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان، تعداد 66 سبد غذایی از نوع برنج، روغن، چای و قند بین اهالی روستا توزیع شده است. این سبد غذایی به ارزش 80 هزار تومان است که پیگیری و توزیع آن توسط گروه جهادی انجام می شود.

رضاپور ادامه داد: پند چینی درختان پسته و زرشک در باغات زیر کشت به همت جهادگران بسیجی انجام می شود و چون گروه جهادی متشکل از 30 جوان از اهالی روستا هستند در کارهای کشاورزی به روستائیان خدمات رسانی و با یکدیگر همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه از محل هدایا و نذورات خیرین، فعالیت های محرومیت زدایی در روستا را انجام می دهیم، خاطرنشان کرد: اهدای چهار تخته فرش 12 متری و 12 عدد پتوی گلبافت بین خانواده های نیازمند روستاهای کارش، فرخی و شهر قاین از دیگر اقدامات این گروه جهادی از ابتدای سال 95 تا کنون است.

رئیس شورای روستای جبار افزود: طی رایزنی های انجام شده با والدینی که دیه فرزند خود را گرفتند؛ 20 میلیون تومان فرش سجاده ای برای مسجد روستای کولی از توابع بخش مرکزی قاین خریداری کردیم.

رضا پور بیان کرد: از برنامه هایی که در آینده پیش روی گروه جهادی است برپایی یادواره شهدای مدافع حرم در ماه مبارک رمضان با سخنرانی سردار غیاثی فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) و تعمیر استخر روستا جهت آبگیری برای درختان زرشک از اقدامات گروه جهادی در تابستان امسال است.

وی ادامه داد: بعد از ماه مبارک رمضان مردم روستا که سن بالای 55 سال دارند به زیارت امام رضا(ع) اعزام می شوند.

مسئول گروه جهادی شهید عرب خزاعی گفت: با وجود شرایط سخت معیشتی و اشتغال امروز در روستاها اگر چاره ای اندیشیده نشود؛ آسیب های اجتماعی و فرهنگی در جامعه روستایی به وضعیت بحرانی خواهد رسید.

وی ادامه داد: طرحی داریم که با کمک مسئولین و با مشارکت 30 نفر از جوانان روستا و با هدف ماندگاری و ایجاد اشتغال جوانان در روستا، کارگاه پرورش شتر مرغ راه اندازی کنیم.


ارسال نظرات
پر بیننده ها