مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تأکید کرد: طلبه‌ها زیر چتر ولایت و رهبری هستند و نباید تفکرات جناحی و گروهی داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۹۰۶۹۹
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،، حجت‌الاسلام ستار علیزاده صبح امروز در نشست مبلغان طرح ضیافت الهی در اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران، اظهار کرد: احکام دینی هنوز به‌درستی در بین مردم تبیین نشده و این مسئله بر عهده روحانیون و طلبه‌ها است.

وی با بیان اینکه وقف در جامعه مظلوم است و بسیاری از مردم آگاهی چندانی نسبت به موقوفات ندارند، افزود: مردم باید با احکام وقف آشنا شوند و طلبه‌ها در بیان احکام شرعی وقف نقش مهمی دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه موثرترین و مطمئن‌ترین قشری که می‌تواند وقف را از مهجوریت خارج کند، طلبه‌ها هستند، ادامه داد: در سال‌های اخیر از وجود رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ وقف بهره‌گیری کردیم که نتایج مطلوبی به‌همراه داشت.

علیزاده با بیان اینکه اوقاف به تنهایی نمی‌تواند وقف را در جامعه ترویج دهد چون گستره وقف زیاد است و نیازمند یاری همه هستیم، اضافه کرد: اگر وقف تبیین شود، می‌تواند تمام مشکلات دنیا را برطرف کند.

وی با بیان اینکه وقف می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کند و دولت باید نگاه ویژه‌ای به حوزه موقوفات و ترویج فرهنگ وقف داشته باشد، ادامه داد: تأکیدات مقام معظم رهبری باید در منابر و سخنرانی‌ها بیان شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تأکید کرد: طلبه‌ها زیر چتر ولایت و رهبری هستند و نباید تفکرات جناحی و گروهی داشته باشند.

علیزاده بیان احکام وقف و بیان فرمایشات رهبری در سخنرانی‌ها و منابر را وظیفه شرعی دانست و گفت: حمایت از برنامه‌های فرهنگی محل تبلیغ مورد توجه روحانیون قرار گیرد و نماز صبح در ایام ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه به‌صورت همه‌روزه برپا شود.

وی به برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم در امامزادگان مجری طرح ضیافت الهی تاکید کرد و افزود: محافل انس با قرآن کریم با حضور پرشور مردم و روضه‌داران برگزار شود و روحانیون در آن حضور پیدا کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه اوقاف در طول سال برنامه‌های فرهنگی مذهبی برگزار می‌کند و این برنامه‌ها باید از سوی روحانیون حمایت شود، اضافه کرد: بزرگداشت حضرت خدیجه (س) مادر امت در ماه مبارک رمضان در امام‌زادگان و بقاع متبرکه مجری طرح ضیافت الهی برگزار می‎‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها