خبرهای داغ:
به مناسبت ماه مبارک رمضان،

طرح ضیافت الهی در 47 امامزاده خراسان جنوبی برگزار می شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اجرای طرح ضیافت الهی در 42 امامزاده و بقعه متبرکه خراسان جنوبی برگزار می شود.
کد خبر: ۸۶۹۰۵۹۷
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی درباره طرح ضیافت الهی گفت: این طرح به منظور ايجاد فضاي تبليغي ترويجي معارف قرآني با برگزاري محافل و مجالس ترتيل و تفسيرقرآن کریم، استفاده از ظرفيت روحانيون و استفاده از ظرفيت اجراي نيات واقفین برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این طرح را تبديل بقاع متبرکه به قطب فرهنگي با استفاده از ظرفيت فضاي معنوي ماه مبارک رمضان و تقويت باورها، اعتقادات و ايجاد فضاي معنوي در جامعه بويژه براي نسل جوان عنوان و اذعان کرد: ترويج و تبليغ مفاهيم قرآني و ايجاد فضاي انس با قرآن در جامعه در جوار آستان مقدس خاندان اهل‌بیت(ع) و اجراي دقيق نيات واقفين خير انديش از دیگر اهداف برگزاری طرح ضیافت الهی است.
وی با اشاره به اینکه سالانه برنامه‌های مختلفی در بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شود، اضافه کرد: ماه مبارک رمضان نیز از ایام ویژه‌ای است که برنامه‌های مختلفی در بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی اظهار کرد: آماده‌سازي فضاي امامزادگان و مساجد - غبارروبي، عطر افشاني، نظارت و آماده‌سازي فضاي بقاع متبركه براي ورود به ماه مبارک رمضان با دعوت از مسئولين و عموم مردم به همراه بيان خطبة آخر شعبان پيامبر اکرم (ص)و قرائت دعاي امام سجادعلیه‌السلام در صحيفه سجاديه- آماده کردن قفسه‌هاي کتاب، قرآن، رحل، جا مهری‌ها-جمع‌آوري کتب فرسوده و تجهيز بقاع به کتب و ادعيه- آذين‌بندي بقاع متبرکه متناسب با ايام ماه مبارک رمضان- نصب دعاهاي ماه مبارک رمضان و آماده کردن دعاهاي روزانه- نصب مجموعه نمايشگاهي"ضيافت الهي" - برگزاري مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه و سخنراني از جمله برنامه های قبل از ماه رمضان است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه هر سال به مناسبت ماه مبارک رمضان برنامه‌های قرآنی بسیاری در بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شود، افزود: برگزاری محافل انس با قرآن، مجالس تفسیر و ... از جمله برنامه‌هایی است که در بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شود.
وی همچنین با اشاره به برگزاری محافل انس باقرآن در بقاع و مساجد گفت: در طول ماه مبارک جهت آشنایی با کلام الهی و استفاده از الحان قاریان و حافظان ،محافل انس با قرآن با حضورقاریان استانی و قاری مصری در اجرای با حضور نوجوانان و جوانان اجرا می‌شود.


حجت‌الاسلام گرایلی در ادامه با اشاره به اجرای برنامه ترتیل‌خوانی در بقاع متبرکه استان افزود: همچنین برنامه جزء‌خوانی نیز در بقاع متبرکه استان همچون سنوات گذشته بصورت روزانه اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه ایجاد فضای معنوی در امامزادگان از جمله اهداف اجرای طرح ضیافت الهی در بقاع متبرکه است، افزود: اجرای این طرح موجب جذب بیشتر جوانان به بقاع متبرکه می‌شود.

حجت الاسلام گرایلی در ادامه با بیان اینکه به مناسبت ماه رمضان دربقاع و مساجد استان برنامه‌های مختلفی اجرایی می‌شود، افزود: برپائي نماز جماعت حتي‌الامكان در سه نوبت، سخنراني بين دو نماز، بيان احكام شرعي بعد از اقامه نماز جماعت ،استفاده از نيروهاي افتخاري جهت كمك به آماده‌سازي بقاع متبركه جهت اقامه نماز جماعت ، مراسم‌های مختلف به مناسبت لیالی قدر، مراسم ویژه شهادت مولی الموحدین حضرت عای(ع) – مراسم میلاد امام حسن (ع)- برگزاری نشست های تبلیغی ترویجی وقف و ... از برنامه‌هایی است که به مناسبت ماه مبارک رمضان در استان اجرا می‌شود.

لازم به ذکر است طرح ضیافت الهی از تاریخ 17/3/95 الی 17/4/95 در 47 بقعه متبرکه استان انجام خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها