رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: دشمنان میلیاردها دلار برای تغییر افکار عمومی علیه جمهوری اسلامی ایران هزینه می‌کنند؛ باید در عرصه بین‌المللی بتوانیم در برابر این هجمه‌ها از نظام دفاع کنیم.
کد خبر: ۸۶۹۰۵۸۲
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج،  احمد فاضلیان، رئیس کل دادگستری استان البرز در  نشست ستاد حقوق بشر قوه قضائیه که به میزبانی استان البرز برگزار شد با اشاره به اهداف زمینه‌ساز ایجاد ستاد حقوق بشر در قوه قضائیه، گفت: تبیین مسائل حقوق بشری و دفاع قانونمند و منسجم از این موضوع در مجامع بین المللی از جمله این اهداف بود.
وی اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، مهمترین وظیفه این ستاد تمرکز فعالیت‌های نظام در زمینه حقوق بشری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود است؛ همچنین این ستاد مرجع رسمی کشور در زمینه مباحث حقوق بشری معرفی شده و بر ضرورت ارتباط همه ارگان‌ها تاکید شده است.
عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز با اشاره به اینکه نظام اسلامی، مبتنی بر دو رکن اسلامیت و جمهوریت است و مردمسالاری دینی بر مبنای این دو رکن شکل گرفته، تصریح کرد: در نظام ما بر اساس احکام مترقی اسلام، توجه به همه نیازهای بشری اعم از مادی و معنوی تاکید شده است.
وی با اشاره به تفاوت‌های بنیادین نظام اسلامی با نظام‌های غربی، افزود: در نظام‌های سیاسی غربی، آن‌ها به فکر دنیای مردم هستند و برنامه‌ای برای آخرت مردم ندارند.
فاضلیان با تاکید بر اینکه تحقق اهداف ضداستکباری جمهوری اسلامی ایران، منافع کشورهای مستکبر را با خطر روبه رو می‌کند؛ گفت: قدرت منطقه‌ای و عمق نفوذ ایران در بین مستضعفان جهان موجب نگرانی غرب شده است؛ گناه بزرگ ملت ایران، عدالتجویی و عدم تبعیت از سیاست‌های نامشروع و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های مستکبران است.
وی تصریح کرد: یکی از ابزارهایی که غربی‌ها تلاش کرده‌اند آن را علیه ملت ایران به کار ببرند موضوع حقوق بشر است که با استفاده از ایادی داخلی و خارجی و با تبلیغات خلاف واقع، افکار عمومی جهان را با محوریت تضییع حقوق بشر در کشورمان سازماندهی می‌کنند.
رئیس کل دادگستری استان البرز اضافه کرد: دشمنان میلیاردها دلار برای تغییر افکار عمومی علیه جمهوری اسلامی ایران هزینه می‌کنند؛ باید در عرصه بین‌المللی بتوانیم در برابر این هجمه‌ها از نظام دفاع کنیم که نقش ستاد حقوق بشر بسیار پررنگ و تاثیرگذار است.
وی با توصیه به دست‌اندرکاران برای پرهیز از بهانه دادن به دشمنان و سوء استفاده آن‌ها اظهار داشت: غربی‌ها تلاش می‌کنند قواعد خود را بر جهان مسلط کنند ولی ما تنها به اجرای اصول اسلامی و اخلاقی خودمان پایبند هستیم و از اجرای تک تک احکام اسلامی دفاع می‌کنیم.
فاضلیان در پایان متذکر شد: دستگاه قضایی و انتظامی استان، اهتمام لازم را برای رعایت حقوق شهروندی دارند و در بازرسی‌های مختلف انجام شده، کمترین میزان تخلفات گزارش می‌شود.


روابط عمومی دادگستری استان البرز
ارسال نظرات