این اقتصاددان با اشاره به اینکه تا انتخابات ریاست جمهوری در ایران انجام نشود سرمایه گذاری خارجی در حد تفاهم نامه خواهد بود خاطرنشان کرد: اینکه دولت فعلی باشد یا دولتی دیگری سرکار بیاید برای آمریکا مهم است آمریکا با توجه به سیاست خاص دنبال منافع خودش است .
کد خبر: ۸۶۹۰۴۶۵
|
۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳

آلبرت بغزیان اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به عدم تاثیر برجام در تحول اقتصادی اظهار داشت: مرحله اعتمادسازی و فضای کسب و کار به مرور زمان بدتر شده و قبل از اجرای برجام شرایط موجود برای امضای  تفاهم نامه ایجاد می شد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری خارجی بعد از برجام تعهدی برای دو طرف ایجاد نمی کند افزود: باید به مرور زمان و با مطالعه برجام استمرار پیدا  کند در این شرایط که آمریکا تشنج کرده و زیر سوال رفته شرایط عدم ثبات سیاسی موجب شده حرکتی انجام ندهند.

این اقتصاددان با اشاره به اینکه تا انتخابات ریاست جمهوری در ایران انجام نشود سرمایه گذاری خارجی در حد تفاهم نامه خواهد بود خاطرنشان کرد: اینکه دولت فعلی باشد یا دولتی دیگری سرکار بیاید برای آمریکا مهم است  آمریکا با توجه به سیاست خاص دنبال منافع خودش است .

این استاد دانشگاه با اشاره به جشن امضای سرمایه گداران خارجی و عدم تحول اقتصادی تصریح کرد: انحصارگران و آنهایی که فرصت را غنیمت شمرده اگر کوتاه بیایند و فشار بر مردم را برداشته و بحث تبانی هایی که در بازار وجود دارد خاتمه یابد.

بغزیان گفت: بیش از 60 درصد مسائل  کشور به انحصارات برمی گردد که در واقع به دلیل  اینکه در دولت اقتصادی با پول های زیادی بازی می شود بازار را به هم زده به طور مثال با واردات میوه خارجی از مزرعه داران داخل فاصله می گیرند و این موضوع نشان دهنده این است که برجام موجب سواستفاده برخی فرصت طلبان شده که دنبال افزایش قیمت و کمبود مصنوعی در بازار بودند.

ارسال نظرات