معاون هماهنگ كننده سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام : در قالب هنر می‌توان ارزش‌های اسلامی را برای جامعه و برای جامعه جهانی برجسته کرد چراكه امروز جریان‌های معاند و سلفی به دنبال زیرساخت‌های فرهنگی در کشور هستند و جریان‌های غیر اصیل فرهنگی، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی را هدف قرار داده‌اند.
کد خبر: ۸۶۹۰۳۵۹
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سرهنگ جمال شاکرمی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، در نشست تخصصي روشنگري و  بصيرت افزايي مسئولان کانون‌های بسیج هنرمندان ايلام عنوان كرد: هر قدمي كه در قالب هنر با توجه به ظرافت‌های موجود در این عرصه برداشته شود  قابل‌توجه و ارزشمند است.

 وی، ماه مبارک رمضان را  فرصت مناسبی برای صیقل دادن وجود انسان و درک معارف ناب اسلامی و دینی عنوان كردو و اذعان داشت:  اين ماه مبارك فرصتی است که ما در راستای رحمت ذات اقدس الهی قرار بگيريم و برای بهتر شدن در عرصه‌های مختلف و معنوی تلاش نماييم.

 سرهنگ شاكرمي، با اشاره  به خصلت بارز امام خميني (ره) مبني بر " اتكا به ذات اقدس الهي "عنوان كرد: امام خمینی(ره) در تمام امور، اتکا به خداوند متعال را در وجود خود پرورش داده بود و خدا ناظری در تمام اعمال و رفتار آن امام فرزانه مشهود بود.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام ابراز داشت: امروزه تأثیر گفتمان امام راحل و انقلاب اسلامی در نقاط مختلف جهان مشاهده مي شود به نحوي كه بسیاری از علما در مناطق مختلف جهان ازجمله شیخ زکزاکی و شیخ نمر در نیجریه و عربستان سعودی، فعالیت‌های خود را تحت تأثیر مکتب امام راحل و انقلاب اسلامی انجام دادند و منشأ برکات بسیاری در این مناطق بوده‌اند.

 اين مسئول عنوان كرد: امروز شاهد هستیم که فکر و اندیشه امام راحل (ره) زنده است و همین تفکر و اندیشه امام بوده که بیداری جهان اسلام، بصیرت و آگاهی اقشار مختلف مردم جهان را به دنبال داشته  و خشم و عصبانیت دشمنان نظام و انقلاب اسلامی ناشي از تاثيرات و فراگیر شدن اندیشه و مکتب انقلاب اسلامی در جهان است.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، بابیان اینکه امروز رهبر انقلاب اسلامی گفتمان و اندیشه‌های ناب انقلاب اسلامی و امام راحل را ترويج مي دهند ، خاطرنشان کرد: باید گفت که امروز نگاه فرهنگی در کشور منطبق بر نگاه و اندیشه امام راحل نیست و باید زمینه‌ای فراهم شود که آن نگاه اصیل امام برای ترویج اندیشه‌های انقلابی و اسلامی در قالب‌های مختلف به‌ویژه بهره‌گیری از ظرفیت هنر حاکم شود.

 سرهنگ شاکرمی، با اشاره به نقش هنر در ترویج اندیشه‌ها و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، اذعان داشت: ما در دوران دفاع مقدس به خود متكي بوديم و امروزه نيز  شاهد نوآوری‌هاي بسیاری در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری با بهره‌گیری از ظرفیت دفاع مقدس هستیم که باید در عرصه هنر نیز از این ظرفیت برای رساند پیام انقلاب اسلامی استفاده لازم را برد. 

اين مسئول، بابیان اینکه در قالب هنر می‌توان ارزش‌های اسلامی را برای جامعه و برای جامعه جهانی برجسته کرد، اظهار داشت: امروز جریان‌های معاند و سلفی به دنبال زیرساخت‌های فرهنگی  در کشور هستند و جریان‌های غیر اصیل فرهنگی، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی را مورد هدف قرار داده‌اند.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، بیان کرد: بیداری اسلامی تحت تأثیر گفتمان امام راحل است و امام(ره) یک جریان عظیم فرهنگی و دینی را در جهان ایجاد کردند و به یمن وجود امام راحل و تفکر انقلابی، امروز جهان غرب به چالش کشیده شده است.

 سرهنگ شاکرمی، گفت: این جریان فرهنگی، تفکر بسیجی است که با تفکر جهانی‌سازی را به چالش کشیده است که امروز شاهد تولید آثار هنری و فرهنگی به همت نیروهای بسیجی هستیم که دنیا امروز خریدار این آثار فاخر فرهنگی در زمینه‌های مختلف ازجمله فیلم‌های دینی است.

 وی، با اشاره به اینکه در حوزه‌های مختلف هنری و فرهنگی به‌ویژه هنرهای تجسمی باید تجسم عینی خداوند متعال باشد، یادآور شد: هنر دینی و متعهد باید یک فضاسازی جدیدی در دنیای امروز ایجاد کند که بتواند بر حوزه فرهنگی و هنری تأثیرگذار باشد و گفتمان انقلاب اسلامی و امام راحل را ترویج کند.

 معاون هماهنگ‌کننده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: استان ایلام در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها بسیاری است که هنرمندان بسیجی تئاتر دهلران در جشنواره‌های مختلف کشوری و حتی بین‌المللی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و این امر مایه افتخار استان است.


ارسال نظرات