مسئول سازمان بسيج هنرمندان ايلام: ابزار هنر، مهم‌ترین عامل براي ترويج و گسترش سبك زندگي اسلامي ايراني است و هنر به‌عنوان مؤثرترین و كارآمدترين ابزار در تربيت به كار گرفته می‌شود .
کد خبر: ۸۶۹۰۳۵۷
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ محمود علی پور، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، در همايش استاني مسئولان کانون‌های بسیج هنرمندان استان، اظهار کرد: در طول سال جاری کارگاه‌های آموزشی و جشنواره‌های هنری و فرهنگی در سطح استان ایلام برگزار می‌شود.

وی، بابیان اینکه یکی از مهم‌ترین این جشنواره‌ها جشنواره هنرهای تجسمی در استان است، ابراز کرد: هدف از برگزاری این جشنواره، ایجاد زمینه‌های لازم برای شکوفایی استعدادهای هنرمندان بسیجی، شناسایی نخبگان هنری بسیج و معرفی آن‌ها، رقابت سالم در بین هنرمندان بسیجی و ایجاد زمینه برای خلق آثار فاخر است.

علی پور، با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: هنرمندان به‌ویژه قشر هنرمندان بسیجی در راستای ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی و تبیین آن با استفاده از ابزار و ظرفیت هنری نقش مهمی بر عهده‌دارند.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، یادآور شد: ابزار هنر، مهم‌ترین عامل براي ترويج و گسترش سبك زندگي اسلامي ايراني است و هنر به‌عنوان مؤثرترین و كارآمدترين ابزار در تربيت به كار گرفته می‌شود که رسالت بسیج هنرمندان نیز در این زمینه بوده و مسئولیت بسیار خطیری بر عهده‌دارند.

وی، گفت: همچنین کارگاه‌های تخصصی شعر بسیج در کانون‌های بسیج هنرمندان با فراخوانی اعضاء گروه‌های شعر کانون‌های بسیج هنرمندان و شعرای پیشکسوت و متعهد شهرستان و استان در طول سال برگزار خواهد شد و امید است که بتوان در سایر رشته‌ها نیز با حضور اساتید مجرب کشوری ازجمله در زمینه داستان‌نویسی، نمایش و فیلم نیز کارگاه‌هایی برگزار کرد.

علی پور، بابیان اینکه در حال حاضر 11 انجمن فرهنگی و هنری در سطح این استان فعالیت دارند، یادآور شد: شعر، ادبیات داستانی، هنرهای تجسمی، صنایع‌دستی، عکس، فیلم، خوشنویسی و کاریکاتور و پویانمایی ازجمله انجمن‌های فعال بسیج هنرمندان در سطح این استان است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: کانون‌ها و گروه‌های هنری در سطح شهرستان‌ها باید زمینه‌های لازم را برای تولید آثار فاخر و برجسته فراهم کنند و بسیج هنرمندان در راستای حمایت از هنرمندان از آثار فاخر حمایت خواهد کرد و انتظار می‌رود که شاهد فعالیت هر چه بیشتر قشر هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنری باهدف ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی با نگاه به اقتصاد مقاومتی در سال جاری باشیم.

گفتنی است، در این گردهمایی نشست‌های توجیهی و کارگاه‌های آموزشی برای گروه‌ها، مسئولان کانون‌ها و اعضای بسیج هنرمندان این استان در محل مرکز رفاهی لاله شهر ایلام برگزار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار