مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا برای اطمینان از رسیدن مزایای برحام به مردم ایران و بهبود همکاری منطقه ای تلاش می کند.
کد خبر: ۸۶۹۰۳۴۱
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا  کار می کند تا اطمینان یابد که مزایای توافقنامه(هسته ای) به مردم ایران می رسد و باعث بهبود همکاری منطقه ای می شود.

پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا متن سخنرانی فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک درباره همکاری های سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا را منتشر کرد.

فدریکا موگرینی در بخش هایی از اظهارات خود درباره ایران گفت:ماه ژوئیه سال گذشته میلادی بود که این شورا (شورای امنیت) توافقنامه ما درباره برنامه هسته ای ایران را مورد تائید قرار داد.

توافقنامه به خودی خود  موفقیت بزرگ  دیپلماسی  صبورانه چندجانبه  محسوب می شود.

 شش ماه بعد، توافقنامه اجرا شد. ما همچنان روی اجرای کامل همه بخش های توافقنامه نظارت داریم و روی همکاری خوب آژانس بین المللی انرژی اتمی حساب کرده ایم.

اتحادیه اروپا نیز کار می کند تا اطمینان یابد که مزایای توافقنامه به مردم ایران می رسد و باعث بهبود همکاری منطقه ای می شود.

فدریکا موگرینی افزود: بعد از توافقنامه ، همه ما می دانستیم که باید براساس عزم مثبتی که ایجاد شده بود، کار را ادامه دهیم. در ماه نوامبر ما بار دیگر در وین دیدار کردیم یعنی در همان جایی که توافقنامه امضا شده بود، این بار دیدار ما در قالب گروه بین المللی حمایت از سوریه بود.

نخستین بار پس از شروع جنگ بود که همه بازیگران منطقه ای و بین المللی در نهایت دور یک میز نشستند.

* منبع: خبرگزاری صداوسیما
ارسال نظرات