خبرهای داغ:
رئیس اداره صنعت ،معدن و تجارت گلپایگان
علی یوسفی طرح نظارتی ماه مبارک رمضان در حوزه اصناف را مربوط به کالاهای اساسی و پرمصرف از قبیل کالاهای پروتئینی، لبنی، خرما، زولبیا و بامیه،نان و میوه عنوان کرد
کد خبر: ۸۶۹۰۲۴۶
|
۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱

به گزارش خبرنگار بسیج از گلپایگان؛علی یوسفی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: درراستای سیاست های دولت ،مبنی بر خروج غیرتورمی از رکود در بخش صنعت، ستاد فرماندهی اقتصادمقاومتی نسبت به صدور دستورالعمل های حمایتی اقدام نموده است.

وی با بیان اینکه تامین مادی بنگاه های کوچک و متوسط و همچنین طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، یکی از برنامه های حمایتی ستاد اقتصاد مقاومتی می باشد تصریح کرد: طی این دستورالعمل کلیه بنگاه های کوچک با۵۰ نفراشتغال و بنگاههای متوسط از ۱۰۰ تا ۵۰۰ نفر اشتغال تحت حمایت مادی ستاد اقتصاد مقاومتی قرار خواهند گرفت.

وی تعداد واحدهای صنعتی فعال و نیمه فعال در حوزه بنگاههای کوچک و متوسط شهرستان را ۱۵۰ واحد عنوان نمود و ادامه داد: این واحدها که شامل واحدهای تولیدی،معادن و صنایع معدنی و صنعتی می باشند دردو شهرک صنعتی گلپایگان و سایپا و همچنین ناحیه صنعتی سعیدآباد مستقر می باشند که حدود ۵ هزار نیرو در آن مشغول فعالیتند.

یوسفی طرح نظارتی ماه مبارک رمضان در حوزه اصناف را مربوط به کالاهای اساسی و پرمصرف از قبیل کالاهای پروتئینی، لبنی، خرما، زولبیا و بامیه ، نان و میوه دانست و اضافه کرد: در این طرح مباحثی همچون کم فروشی،گرانفروشی و عدم درج قیمت بر روی کالاها تحت نظارت قرار خواهد گرفت و مراجع نظارتی همچون شبکه بهداشت و درمان ، شبکه دامپزشکی و اداره تعزیرات حکومتی شهرستان در طول ماه مبارک رمضان با اداره صنعت،معدن و تجارت همکاری خواهند نمود.

وی با بیان اینکه درراستای شفافیت نرخ ها وساعت کار خبازی ها و مواردی که مرتبط با ماه مبارک رمضان می باشد تصمیماتی اتخاذ شده است ابراز کرد : در ماه مبارک رمضان نرخ زولبیا و بامیه از قرار هر کیلو ۹ هزار تومان،آش رشته و شله قلمکار ۶ هزار تومان،حلیم شیر ۷۵۰۰ تومان، حلیم گندم ۸ هزار تومان،حلیم عدس ۵۵۰۰ تومان و حلیم بادمجان را ۸۰۰۰ تومان به تصویب رسیده است.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت در خصوص ساعت کار نانوائیها در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ساعت کار نانوائیها در ماه رمضان نسبت به ماههای دیگر تغییراتی داشته است است و کلیه نانوائیها موظفند به غیر از روزهای تعطیلی شان در سه نوبت صبح، ظهر و عصر پخت نمایند .

وی در مورد واحد های ارائه دهنده اغذیه و چلوکبابی ها درماه مبارک رمضان اظهار کرد هماهنگی های لازم در این جهت با نیروی انتظامی واتحادیه صنف در حال انجام می باشد و به واحدهایی که مجاز به ارائه خدمات می شوند اطلاع رسانی خواهد شد.

وی تعداد واحدهای صنفی شهرستان را ۵ هزار واحد عنوان نمود و افزود: این واحدها در قالب ۳۳ اتحادیه و یک اتاق اصناف ساماندهی شده و مشغول به فعالیتند.

یوسفی با بیان اینکه تعداد ۴ هزار واحد صنفی با پروانه کسب آنلاین در سایت اصناف ثبت گردیده اند ادامه داد: پیش بینی شده که ۵۰۰ الی ۱۰۰۰واحد بدون پروانه در داخل شهرستان مشغول فعالیت باشند که در حال سامان دهی آنها می باشیم.

وی بکارگیری اتباع خارجی در کلیه صنوف و واحدهای صنعتی را تخلف اعلام کرد و گفت: کلیه صنوف ، سرمایه گذاران و واحدهای صنعتی مجاز به استفاده از اتباع خارجی در واحدهای تحت پوشش خود نمی باشند.

وی با عنوان اینکه از اوایل سال ۹۴ تاکنون در واحدهای صنعتی گلپایگان تعدیل نیروی فراوانی را شاهد بوده ایم بیان داشت:با توجه به مشکلاتی که در صنعت خودرو داشتیم بیشترین تعدیل نیرو در قطعه سازان و موارد اینچنینی بوده است.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت شهرستان در پایان از مردم درخواست نمود در صورت مشاهده تخلف در واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی ، عدم درج قیمت بر روی کالا و همچنین تظاهر به روزه خواری، دریک واحد صنفی مراتب را سریعاً ازطریق سامانه۱۲۴ اطلاع رسانی نمایند.

منبع:بیان نیوز


ارسال نظرات
پر بیننده ها