خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه پیامی را به همایش سبک زندگی و رسانه ارسال کرد که توسط سید سجاد صالحی، مشاور امور جوانان نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی قرائت شد.
کد خبر: ۸۶۹۰۱۸۸
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند را شاکریم که در آستانه ماه مبارک رمضان ماه ضیافت الهی و ماه بندگی مخلوق به درگاه خالق قرار گرفته ایم و آرزومندیم که خداوند منان ما را در گروه بندگان صالح خود قرار دهد.

برگزاری همایش سبک زندگی و رسانه ، که به همت عده ای از جوانان مومن و ولایتمدار شهرستان ارومیه صورت گرفته است نمونه ای دیگر از عشق جوانان این خطه ی شهید پرور به فرامین و منویات مقام معظم رهبری است چرا که این موضوع مدت هاست از مطالبات مورد تاکید معظم له می باشد.

اینجانب مطالب خود را در سه محور اساسی و مهم بطور خلاصه بیان کرده و انتظار می رود مسئولین شهری و استانی و جوانان عزیز و تمامی افرادی که دغدغه های فرهنگی و اجتماعی دارند برای تحقق آنان تلاش نمایند.

1- سبک زندگی اساس و شیوهزندگی بشری را تشکیل می دهد یکی از آسیبها اثر پذیری آن از سایر سبک ها و فرهنگ ها است. سبک زندگی در کشور و منطقه ما ناشی از اسلام عزیز و رسوم سنتی ایرانی است که علیرغم فراز و نشیب های متعدد فرهنگی و تاریخی، بسیار غنی و ناب بوده و باید این سبک ها بر اساس تعالیم دینی و فرهنگ ایرانی بروزرسانی شده و مورد استفاده قرار گیرد تا فرهنگ و تمدن کهن ایران زمین با معیار های اسلامی حفظ و به نسل های بعدی منتقل شود. مردم و مسئولین ذیربط باید تلاش کنند که نه تنها سبک زندگی ایرانی اسلامی از گزند آسیبهای دشمنان در امان بماند، بلکه این سبک به سایر ملل و قومیت های منطقه نشر داده شود. بدیهی است در این راستا منویات و دستورات مقام معظم رهبری در خصوص الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت باید مد نظر قرار داده شود.

2- امروزه رسانه و ابزار ارتباط جمعی موثرترین راه برای هدایت و پیاده سازی اهداف و سیاست های یک حکومت یا یک مجموعه بر مردم و فرهنگ و تفکر آنان است. استکبار و دنیای غرب با در دست داشتن قدرت رسانه ای در دنیا متاسفانه بصورت مداوم سعی در رخنه کردن در تمامی زوایای پیدا و پنهان زندگی و افکار و عقاید مردم ایران اسلامی دارد. پخش برنامه های ماهواره ای، تولید نرم افزار ها و شبکه های اجتماعی، القای فرهنگ بیگانه بعنوان فرهنگ برتر هدفی جز دوری مردم مسلمان از اعتقادات اسلامی و تخریب و تضعیف بنیان خانواده، نشان دادن فرهنگ اسلامی به عنوان نماد خشونت و عقب ماندگی، غفلت جوانان از استعداد های خود و مشغول شدن به ابزار های مختلف در جهت پسرفت و وابسته شدن کشور به سایر دولت ها در زمینه های گوناگونو در یک کلام دور شدن ملت از آرمانهای امام راحل ره و شهدای گلگون کفن ایران اسلامی و سست شدن قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از مرز ها می باشد. جوانان عزیز ، جهاد امروز استقامت در برابر جنگ نرم دشمن قسم خورده ایست که تا پرچم این انقلاب در اهتزاز است دست از لجاجت و خصومت برنخواهد داشت.بر مردم و مسئولین لازم است از هر موقعیتیکه برخوردارند در جهت نشر شعائر انقلاب اسلامی و اهداف آن، بصیرت افزایی و آشکار کردن نقشه های دشمن ، تقویت بنیان خانواده و ارزش نهادن به سبک زندگی ایرانی اسلامی و حفظ آن استفاده کنند.

3- و اما نکته آخر؛ جوانان عزیز، از جمله مطالبات و دغدغه های مقام معظم رهبری که بارها در مورد آن ابراز نگرانی فرموده اند مسائل فرهنگی است.

بازخوانی و گردآوری مطالبات ایشان در حوزه فرهنگی بسیار ضروریست و از نظر معظم له مسئله تهاجم فرهنگی قابل انکار و نادیده گرفتن و قابل تسامح نیست. دشمن مسئله نفوذ ، تهاجم و شبیخون فرهنگی را راحت تر از گذشته با ظاهری جذاب و فریبنده بخصوص در فضای مجازی دنبال کرده و میکند و یقینا دست بردار نخواهد بود. جوانان مومن و متخصصین متعهد این تهدید را باید به فرصت تبدیل کنند تا دشمن از امکاناتی که برای ضربه زدن به این فرهنگ و نهضت فراهم کرده،خود متضرر شود.

ایشان می فرمایند : بعضى ها اشکال کارشان این است که اصل تهاجم را اصلاً نمى بینند، درک نمی کنند. اینکه یک جبهه اى وجود دارد که سوگند خورده ى ریشه کن کردنِ هویّت ملّى و اسلامى و فرهنگى ملّت ما است، را اصلاً درک نمی کنند؛ این همه علائم، نشانه ها، ظواهر وجود دارد، نمی فهمند؛ گفت: وین گلّه را نگر که چه آسوده می چرد؛ آسوده می چرند و اصلا ملتفت نیستند. بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران بر مسئولین تکلیف است که طبق فرمایشات مقام معظم رهبری از هر حرکت خودجوش فرهنگی مردمی که در راستای شرع مقدس اسلام و تحکیم و قدرتمند شدن نظام جمهوری اسلامی ایران انجام میگیرد حمایت کنند. جوانان عزیز اکنون در آستانه ماه مبارک رمضان ضمن توصیه به استفاده از لحظه به لحظه ی این ماه پرخیر و برکت و عبودیت خالصانه به درگاه حضرت حق، با سرلوحه قرار دادن فرمایشات رهبری معظم مطالبات ایشان را یکی پس از دیگری در اولویت قرار داده و با روحیه ی جهادی و عزم و اراده ای راسخ و با توکل بر خدای سبحان قدم بردارید و در جهت اعتلای اهداف والای انقلاب کوشا باشید که همانا خداوند فرموده است ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

سید مهدی قریشی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه

ارسال نظرات