مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

برداشت بادام از جنگلهای استان آغاز شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که اجرای بادام‌کاری در استان نقش مهمی در زمینه درآمدزایی دارد، گفت: در حال حاضر تنها از 11 هزار هکتار از جنگل‌های بادام کهگیلویه و بویراحمد بادام برداشت می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۰۱۷۰
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹

عزت‌الله بهشتی‌فر ظهر امروز در گفت‌وگو بابسیج اظهار کرد: در سال‌های اخیر و در راستای جلوگیری از فرسایش خاک و به دلیل موقعیت آب و هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد درخت بادام کوهی در مناطقی از این استان کاشت شد.

وی گفت: کهگیلویه و بویراحمد دارای سطحی افزون بر یک میلیون و 700 هزار هکتار جنگل و مرتع است که بخش زیادی از این مناطق مستعد کشت گیاهان دارویی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این طرح نخست به صورت آزمایشی در استان اجرا شد و هم‌اکنون در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام، لنده، گچساران و بهمئی به دلیل شرایط خوبی که برای رشد این نوع درخت دارند به صورت گسترده به زیرکشت درخت بادام رفته است.

وی بیان کرد: اجرای بادام‌کاری در این مناطق نقش مهمی در زمینه درآمدزایی برای روستاییان و عشایر دارد که خوشبختانه تاکنون استقبال خوبی شده است.

بهشتی‌فر افزود: بیش از 35 هزار هکتار در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد با همکاری اهالی این مناطق در سال 94 بادام‌کاری شد. 

این مسؤول تصریح کرد: زمان برداشت بادام از اواخر اردیبهشت‌ماه شروع و تا پایان خرداد در استان صورت می‌گیرد و بیش از 5 هزار نفر کار برداشت این محصول را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اقدامات صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود امسال تنها از 11 هزار هکتار از جنگل‌های بادام بتوانیم برداشت کنیم به طوری که از هر هکتار 300 کیلوگرم برداشت می‌شود.

ارسال نظرات