معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به درآمد شهرداری‌ها در سال گذشته گفت:شهرداری‌ها زودتر از سایر دستگاه‌ها اقدام به اجرای طرح اقتصاد مقاومتی کردند.
کد خبر: ۸۶۹۰۱۵۷
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۸

پژمان نیک‌اقبالی ظهر امروز در نشست شهرداری‌های استان که به موضوع اقتصاد مقاومتی اختصاص داشت، اظهار کرد: شهرداری‌ها زودتر از سایر دستگاه‌ها اقدام به اجرای طرح اقتصاد مقاومتی کردند.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به درآمد شهرداری‌ها در سال گذشته افزود: وضعیت اعتبارات عمرانی شهرداری‌ها در سال 93 مطلوب بود اما در سال گذشته شهرداری‌های استان در بودجه اعتباری خود دچار مشکلاتی بودند.

وی ادامه داد: کل بودجه شهرداری‌ها استان به غیر از کمک‌های دولت و کمک‌های سازمان شهرداری‌های در سال 93، 78 میلیارد تومان بود و این مبلغ بین شهرداری 17 شهر استان توزیع شد.

این مسؤول میزان اعتبارات شهرداری‌ها در سال گذشته را 113 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: بودجه در نظر گرفته برای شهرداری‌های استان در سال جاری 120 میلیارد تومان است.

نیک‌اقبالی با بیان اینکه 60 درصد بودجه شهرداری‌ها باید در امور عمرانی هزینه شود، تصریح کرد: 40 درصد هزینه‌های شهرداری‌ها باید  صرف بودجه جاری شود، در حالی که میزان اعتبارات عمرانی و جاری در استان رعایت نشده و شهرداری‌ها در این خصوص دچار مرتکب تخلف شدند.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه شهرداری‌ها بر منابع پایدار متکی شوند، گفت: هر کدام از شهرداری‌ها که به سمت درآمد پایدار و غیر دولتی حرکت کرده موفق شده است.

وی ادامه داد: با تصویب لایحه درآمد پایدار شهرداری و لایحه مدیریت واحد خدمات شهری در مجلس کمک فراوانی به شهرداری‌ها برای درآمدزائی می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه شهرداری‌ها نیازهای اولیه شهروندان شامل آب، برق، گاز و تلفن را فراهم کنند، گفت: شهرداری‎‌ها نیروی مازاد بر نیاز دارند و طبق نامه وزارت کشور نیروهای مازاد شهرداری‌ها باید تعدیل شوند.

نیک‌اقبالی در ادامه با اشاره به نزدیکی به اتمام کار دوره چهارم شورای اسلامی شهر افزود: ممکن است عده‌ای بخواهند برای جمع‌آوری آرا از امکانات و اعتبارات شهرداری استفاده کنند که شهرداران تحت تاثیر این اقدام قرار نگیرند.

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شهرداری‌ها در خصوص مدیریت پسماند، دفن زباله‌ها و کشتارگاه‌ها کم‌کاری می‌کنند.

وی خواستار تجمیع سازمان تاکسیرانی و سازمان اتوبوسرانی شد و گفت: این دو سازمان تحت عنوان سازمان حمل و نقل مسافر و بار ادغام شوند، در شهر یاسوج این کار انجام شده است.

این مسؤول در ادامه با ابراز نگرانی از روند افزایشی حاشیه‌نشینی در اطراف شهرها گفت: شهرداران از حاشیه نشینی و ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری کنند.

نیک‌اقبالی اضافه کرد: پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها به صورت کامل ارزیابی می‌شود و باید سعی شود با کیفیت انجام گیرند.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: ساخت سازه‌های موقت و بدون اصول فنی در شهر مادوان ممنوع است و سازه‌های غیر مجاز تخریب می‌شود.

ارسال نظرات