خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خبر داد

برگزاری طرح ضیافت الهی در 26 امامزاده در قم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در استان قم بناست طرح ضیافت الهی در 26 امامزاده اجرا شود، بیش از 50 نفر از مبلغان و روحانیون اعزامی محلی در برگزاری این طرح همکاری می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۹۰۱۵۵
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم حجت‌الاسلام سیداسماعیل حسینی‌مقدم ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اظهار کرد:‌ سازمان اوقاف در طول سال در زمینه سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل شدن امامزادگان به قطب فرهنگی توجه ویژه‌ای به برنامه‌ها در این اماکن دارد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها از طرح آرامش بهاری آغاز شده و تا پایان سال به برگزاری سوگواره یاس نبوی ختم می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه برنامه‌های ضیافت الهی و نشاط معنوی دو برنامه مهم هستند، گفت: در برنامه ضیافت الهی فضای امامزادگان از نظر امکانات برای برگزاری طرح آماده‌سازی می‌شود.

وی عنوان کرد: در استان قم بناست طرح ضیافت الهی در 26 امامزاده اجرا شود و بیش از 50 نفر از مبلغان و روحانیون اعزامی محلی در برگزاری این طرح همکاری می‌کنند.

حسینی‌مقدم یادآور شد: جلسه ترتیل‌خوانی روزانه قرآن در 6 امامزاده با حضور قاریان و حافظان قرآن کریم ممتاز استان قم برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جلسات تفسیر قرآن کریم در 10 امامزاده تشکیل می‌شود، گفت: در 10 امامزاده محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین‌المللی برگزار خواهد شد و مراسم ویژه احیای شب‌های قدر و سوگواری شهادت امیر مؤمنان(ع) در 30 امامزاده برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم خاطرنشان کرد: بیش از 5 هزار جلد قرآن کریم در بین امامزادگان و مساجد توزیع می‌شود و در 10 امامزاده بناست افطاری ساده‌ای که مورد عنایت و توجه رهبری است، با مشارکت خیران و مردم برگزار شود، این امر به منظور دوری از تجمل و ترویج افطاری‌های ساده در این امامزادگان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: از محل نیت واقفان خیر اندیش نیز برای تعدادی از نیازمندان و ایتام سبدهای کالا تهیه شده و توزیع خواهد شد.

حسینی‌مقدم با اشاره به برنامه نشاط معنوی گفت: با توجه به پایان امتحانات دانش‌آموزان و تعطیلات تابستان سازمان اوقاف برنامه نشاط معنوی را در سطح امامزادگان برای استفاده بهینه از زمان فراغت دانش‌آموزان پیش‌بینی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح در 20 امامزاده استان قم برگزار می‌شود، برنامه‌های مختلف آموزشی، تربیتی، ورزشی، اردوهای زیارتی و تفریحی برای شرکت‌کنندگان در طرح نشاط معنوی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان کرد: استقبال دانش‌آموزان در سال گذشته از برنامه‌های نشاط معنوی بسیار گسترده بود و امیدواریم در سال جاری برنامه‌ها بهتر از سال گذشته اجرا شود.
ارسال نظرات