رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد نامناسب بودن زیرساخت‌های شهری را یکی از مشکلات عمده استان دانست و گفت: مواردی مانند نصب چراغ راهنمایی و رانندگی، نصب دوربین و هوشمندسازی جهت شناسایی تخلفات و اصلاح نقاط حادثه‌خیز را مورد نیاز در استان عنوان کرد.
کد خبر: ۸۶۹۰۱۴۹
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸

اسماعیل خوشوقت امروز در گفت‌وگو با بسیج اظهار کرد: کنترل ترافیک و تصادفات و برقراری امنیت مردم یکی از رسالت‌های مهم پلیس راهنمایی و رانندگی است.

وی با بیان اینکه مأموران راهنمایی و رانندگی همواره به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به مردم و رانندگان هستند، افزود: مردم نباید فکر کنند اگر توسط پلیس جریمه شوند به آنها ظلم شده است بلکه پلیس با این ابزار آنها را ملزم به رعایت قانون کرده و در نتیجه به حفظ جان آنها کمک می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت نامناسب جاده‌های شهری استان اشاره کرد و گفت: نامناسب بودن زیرساخت‌ها عامل مهمی در بروز تصادفات و تلفات هستند که این موضوع باید توسط متولیان امر مورد توجه قرار گرفته و نسبت به رفع این مشکل اقدامات اساسی انجام گیرد.

این مسؤول، جاده ساحلی شهر یاسوج را یکی از نقاط حادثه‌خیز عنوان کرد و گفت: طبق گزارشات رسیده حدود 30 درصد از تصادفات منجر به فوت سال 94 در جاده ساحلی یاسوج اتفاق افتاده که این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرار گرفته تا مشکل برطرف شود.

وی یادآور شد: البته به طور کلی تعداد فوتی‌های تصادفی در سال 94 نسبت به سال 93 کاهش داشته (از 26 نفر در سال 93 به 21 نفر در سال 94 رسیده است) که این به معنای کاهش حدود 19 درصدی تلفات در استان است.

خوشوقت استفاده نکردن از وسایل عمومی را عامل موثر دیگری در ایجاد ترافیک و بروز تصادفات عنوان کرد و گفت: حدود 60 تا 70 درصد خودروهای شهری تک سرنشین هستند و این امر خود باعث ایجاد ترافیک و بروز سوانح رانندگی می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد، تعویض پلاک یک هزار و 821 دستگاه خودرو و 793 موتور سیکلت، نصب پلاک برای چهار هزار و 46 خودروی نو شماره و 375 موتور سیکلت نو شماره را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط راهنمایی و رانندگی استان در سال 94 عنوان کرد.

خوشوقت از کاهش چشمگیر تصادفات و تلفات در یک دهه گذشته خبر داد و گفت: با اقداماتی فرهنگی که از سال 84 تاکنون انجام گرفته تصادفات به طور چشمگیری کاهش یافته است.

وی ادامه داد: میزان تصادفات از 28 هزار نفر به 15 هزار نفر در کشور رسیده است (یعنی چیزی حدود 13 هزار نفر کاهش تلفات داشته‌ایم).

این مسؤول کارهای فرهنگی و تعامل همیاران پلیس، پلیس یاوران نوجوان، رسانه‌ها و صدا و سیما با راهنمایی و رانندگی را از عوامل مؤثر در کاهش تصادفات عنوان کرد و بیان داشت: باید تلاش کنیم تا به نقطه ایده‌آل در کنترل و جلوگیری از تصادفات و تلفات برسیم.

خوشوقت در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح بخشودگی جرایم رانندگی در استان اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده توسط راهنمایی و رانندگی است.

این مسؤول اذعان کرد: جرایمی که تا پایان سال 94 برای خودروها ثبت شده و دو برابر شده‌اند شامل این طرح خواهند شد و بخشوده می‌شوند ضمن اینکه مردم تا پایان آذرماه سال جاری فرصت دارند به مراکز مخصوص مراجعه کرده و جرایم خود را (جرایم تا پایان سال 94) پرداخت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حدود 171 نوع جریمه خودرویی داریم، گفت: البته پلیس بیشتر به تخلفات خطرساز و ترافیکی مانند سرعت بالا، سبقت، کمربند و رعایت نکردن مکان پارک را مد نظر قرار داده و به آنها توجه بیشتری دارد.

وی نامناسب بودن زیرساخت‌های شهری را یکی از مشکلات عمده استان دانست و گفت: مواردی مانند نصب چراغ راهنمایی و رانندگی، نصب دوربین و هوشمندسازی جهت شناسایی تخلفات و اصلاح نقاط حادثه‌خیز را از موارد بسیار ضروری و مورد نیاز در استان عنوان کرد.

خوشوقت در پایان از راه‌اندازی دوربین در معابر شهری استان به منظور جلوگیری بیشتر از تخلفات در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: فعلا در مرکز استان اقدام به این کار خواهیم کرد و بعد در دیگر شهرستان‌ها نیز این کار را انجام خواهیم داد.

ارسال نظرات