خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد

بازگشایی نمایشگاه قرآن و عترت از نخستین شب ماه مبارک رمضان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: نمایشگاه قرآن و عترت با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم از نخستین شب ماه مبارک رمضان به مدت 15 شب در محل دائمی نمایشگاه‌های قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۰۱۴۴
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام عباس دانشی پیش از  ظهر امروز نشست خبری که در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: شهر مقدس قم به عنوان مرکز علمی جهان تشیع، یک فضای مناسب و شایسته نمایشگاهی در اختیار ندارد.

وی با بیان اینکه شهر قم با تمام ویژگی‌های خاصی که دارد حتی از محروم‌ترین شهرهای کشور نیز محروم‌تر است، تصریح کرد: این شهر در زمینه سالن نمایشگاهی برای برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی در فقر به سر می‌برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ادامه داد: با توجه به اینکه شهر قم، فضای مناسبی برای برپایی نمایشگاه فرهنگی ندارد از ظرفیت‌ها و رویدادهای بزرگ فرهنگی نمی‌تواند بهره ببرد و به همین دلیل بسیاری از رویدادهای فرهنگی در یک قالب کوچک و حجم کمتر از میزان مطلوب، برگزار می‌شود.

دانشی به برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی قدس اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه فضای مصلی می‌توانست بر کمیت شمار ناشران در نمایشگاه کتاب بیفزاید بهتر از سال‌های گذشته برگزار شد ولی با وجود همکاری‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم در برپایی نمایشگاه قرآن و عترت،‌ فضای مناسبی در دست نیست.

وی با بیان اینکه باید در پروژه‌های عمرانی شهر به ایجاد فضایی برای نمایشگاه‌های فرهنگی توجه شود، عنوان کرد: از شهرداری خواستاریم تا در پروژه حرم تا حرم، محلی را برای نمایشگاه‌های فرهنگی احداث کنند تا بتوانیم این کمبود را در سال‌های آینده برطرف کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به احداث مجموعه نمایشگاهی در اتوبان قم- تهران، گفت: ساخت این مجموعه با آهنگ رشد نامطلوبی روبه‌رو است و حداقل تا سه سال آینده به بهره برداری نخواهد رسید و ما نیز نیازمند وجود فضای نمایشگاهی داخل بافت شهر هستیم.

دانشی با بیان اینکه انجام کارهای بزرگ بدون منبع برای تهیه بودجه به سرانجام نمی‌رسد، بیان کرد: برای برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت با شهرداری تعامل و همکاری خوبی داریم تا بتوانیم بهترین فضا را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به زمان بازگشایی نمایشگاه قرآن و عترت، ابراز کرد: این رویداد فرهنگی از روز سه شنبه نخستین شب ماه مبارک رمضان در محل دائمی نمایشگاه‌های قم و  با حضور جمعی از مسؤولان استانی آغاز به کار می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، زمان و ساعت کاری این نمایشگاه را از روز نخست تا پانزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت 21 و 30 دقیقه تا ساعت یک بامداد ذکر کرد و گفت: در این نمایشگاه از 30 موسسه قرآنی به همراه ناشران برتر استان قم که در زمینه قرآن و عترت فعالیت می‌کنند حضور دارند.

دانشی با تاکید براینکه نمایشگاه قرآن دارای بخش‌های متنوع است، گفت: این نمایشگاه براساس ذائقه تمام اقشار جامعه  برپا شده و می‌توانیم آن را حاصل تعامل بین دستگاهی عنوان کنیم.

وی افزود: در این نمایشگاه غرفه‌های متعددی به موسسات قرآنی اختصاص یافته و در حوزه رسانه‌های دیجیتال نیز بیش از هزار عنوان نرم افزار قرآنی با تجهیزات مناسب و یکپارچه به مردم عرضه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین از برگزاری نشست‌های تخصصی در این نمایشگاه خبر داد و عنوان کرد: رونمایی از آثار برتر قرآنی نیز از دیگر برنامه‌های نمایشگاه به شمار می‌رود.

دانشی با اشاره به دیگر برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم را در ماه مبارک رمضان را مورد توجه قرار داد و گفت: برگزاری جلسات تفسیر در برخی مساجد استان هر روز بعد از ظهر برگزار می‌شود.
ارسال نظرات