روحیه انقلابی و جهادی از بارزترین خصوصیات امام خمینی(ره)

حضرت امام‌خمینی(ره) هیچ استثنایی را برای مقابله با استکبار قائل نبود

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی ساوه گفت: هدف اصلی و مهم امام راحل(ره) نجات مستضعفان دنیا از زیر ظلم و فشار ظالمان و مستکبران بود و در این راستا هیچ استثنایی را برای مقابله و مبارزه با استکبار قائل نبودند.
کد خبر: ۸۶۹۰۱۳۱
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰

پاسدار سیدمحمد خوشدل در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی معمارکبیر انقلاب اسلامی اظهار داشت: شجاعت، روحیه انقلابی، جهادی و شهادت طلبی از مهم‌ترین خصوصیات بنیانگذار جمهوری اسلامی بود در حقیقت حضرت امام خمینی(ره) یک انقلابی به تمام معنا و انسان حماسی با تدبیر و هوشمند بود.

وی افزود: حضرت امام(ره) یکی از اسطوره‌های تاریخ اسلام است که اسلام ناب محمدی را در ایران نهادینه کرد و خدمات بسیاری به ملت ایران عرضه داشت ایشان یک حقیقت همیشه زنده است و به راستی همانگونه که مقام‌معظم رهبری فرمودند بدون نام امام راحل این انقلاب شکوهمند اسلامی شناخته شده نیست.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: هدف اصلی و مهم امام راحل(ره) نجات مستضعفان دنیا از زیر ظلم و فشار ظالمان و مستکبران بود و در این راستا هیچ استثنایی را برای مقابله و مبارزه با استکبار قائل نبودند.

پاسدار خوشدل گفت: رمز موفقیت امام راحل(ره)تقوا، توحید، شجاعت، مقاومت و غیرت دینی، روحیه ایستادگی وجهاد، بصیرت و مردمی بودن بود، امام خمینی(ره) چون اهل جهاد اکبر بود و بر هوای نفسانی غلبه کرد توانست جهاد اصغر را هم انجام داده و ضمن کنار گذاشتن مَنیت و حرکت در مسیر خدا و برای خدا گام نهادن، بسیاری از مردم جهان حتی از ادیان مختلف را با خود همراه کند.

وی در ادامه افزود: امام خمینی(ره) متعلق به اسلام و تشیع بود اندیشه‌های ایشان همواره برخواسته از متن قرآن و تعالیم پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) بود ایشان یک انسان استثنایی و کم نظیر در دوران حکومت اسلامی بود که با توجه به این ویژگی اخلاقی از آنجا کار حضرت امام(ره) چون با تدبیر و هوشمندی بسیار بالایی بود، در جهان بشریت ماندگار است.

پاسدار خوشدل گفت: امام خمینی(ره) مظهر غیرت دینی بود و هر کجا که اسلام و مسلمانان به خطر می‌افتاند حضرت اما(ره) به صحنه می‌آمد و تا نابودی کامل دشمن از پا نمی‌ایستاد، روحیه استکبار ستیزی و انقلابی امام خمینی(ره) بارزترین ویژگی شخصیت ایشان بود، طرح اندیشه ظلم ستیزی به عنوان تکلیف دینی از سوی حضرت امام خمینی(ره) باعث شد که این تفکر با غیرت دینی امت اسلامی گره خورده و برای همیشه به عنوان یکی از الزامات و تکالیف دینی نقش آفرین گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات