خبرگزاری بسیج: معاون استاندارتهران و فرماندار ویژه شهرستان ری تاکید کرد که ظرفیت دانشگاه‌های کشور باید به سمت استقرار در صنعت هدایت شود.
کد خبر: ۸۶۹۰۱۱۲
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳

 به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ هدایت الله جمالی پور در مراسم اختتامیه سومین جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی در واحد یادگار امام(ره) شهرری، با بیان اینکه دولت یازدهم در سه سال فعالیت خود با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده است، گفت: «یکی از مشکلات این دولت ساختار نیروی انسانی است که در سال های 84 تا 92، دو برابر افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: کاهش قیمت جهانی نفت از بشکه ای 140 دلار به زیر 30 دلار و 90 هزار میلیارد ریال بدهی دولت که از دولت قبل بر جای مانده ، بر مشکلات اقتصادی دولت فعلی افزوده که دولت با حمایت های رهبری و سعه صدر مردم موفق شد سیاست های خصمانه دشمن در حوزه تحریم ها را بشکند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود درآمد 600 میلیارد دلاری دولت قبل، در خوش بینانه ترین حالت رشد اقتصادی کشور منفی 4 درصد بود و از نظر تورم نیز مردم تورم بالای 40 درصد را بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی دولت وقت، تجربه کردند.

جمالی پور افزود: اکنون با وحدت و انسجام ایجاد شده در کشور روند اقتصادی اصلاح و نرخ تورم کنترل شده است به طوری که مردم با درآمد کم هم می توانند برای زندگی خود برنامه ریزی داشته باشند.

وی با یادآوری نامگذاری امسال به نام سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی مقام معظم رهبری گفت: «معنای اقتصاد مقاومتی این است که بتوانیم از سرمایه های داخلی به خوبی استفاده کنیم و نیازهای خود را بر اساس ظرفیت‌های داخلی برطرف کنیم.»

  فرماندار ویژه شهرستان ری با بیان اینکه یکی از موثرترین عوامل اقتصاد مقاومتی دانش و علم است، تصریح کرد: « ما سال هاست که علم تولید می کنیم اما قهر تاریخی بین صنعت و دانشگاه وجود دارد، اما صنعتگران خارجی با استفاده از تولیدات علمی محصولات صنعتی خود را تولید می کنند و به ما می فروشند

   

ارسال نظرات