خبرگزاری بسیج: پنجمین یادواره 120 شهید بخش رودهن از توابع شهرستان دماوند با حضور سردار سلیمانی برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۰۰۴۲
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج،  یادواره ۱۲۰ شهید بخش رودهن به همت ستاد یادواره شهدای بخش رودهن با حضور سردار ایرج مسجدی مشاور عالی سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیون، اقشارمختلف مردم، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و مسئولان محلی در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد.

در این مراسم معنوی، برنامه های متنوع فرهنگی برگزار شد؛ در ادامه، سیدحمزه سجادیان، از رزمندگان پیشکسوت دوران دفاع مقدس و  پدر چهار شهید سخنرانی و به ذکر خاطراتی از دوران مبارزات و جانفشانی های رزمندگان پرداخت.

 در پایان این مراسم معنوی، پیکر شهید مدافع حرم، مهدی بربری که به‌تازگی در دفاع از حرم آل‌الله (ع) به شهادت رسیده است، تشییع شد و برای خاک‌سپاری به دماوند انتقال یافت.

یادواره‌های شهدا نباید به مراسم عزاداری و سخنرانی خلاصه شود

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدرضا مدیح، امام جمعه رودهن در این مراسم در سخنانی اظهار داشت: یادواره‌های شهدا نباید فقط به مراسم عزاداری و سخنرانی خلاصه شود، بلکه باید از این یادواره‌ها درس بگیریم و جوانان این مرز و بوم را با ارزش‌های رزمندگان غیور و ایثارگر هشت سال دفاع مقدس آشنا کنیم.

 امام جمعه رودهن با بیان اینکه عظمت و عزت ایران اسلامی مدیون خون تک‌ تک شهدا است، گفت: دشمنان نظام و اسلام دیروز از راه نظامی قصد فروپاشی نظام را داشتند و امروز از طریق جنگ نرم و تبلیغات و تهاجم فرهنگی در حال نفوذ در جوانان ما هستند.

مدیح گفت: شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای هزینه‌های فراوانی برای مخدوش ساختن ذهن جوانان هزینه می‌کنند و قصد دارند آن‌ها را از فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی دور سازند و در این میان، باید تلاش کنیم تا نسل‌های سوم و چهارم انقلاب اسلامی با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند.

وی افزود: به‌زودی چند شهید گمنام بر فراز کوه نورالشهدا واقع در رودهن دفن خواهند شد و اظهار امیدواری کرد که در مراسم خاکسپاری این شهدایت شاهد حضور پرشور مردم انقلابی و مؤمن منطقه باشیم.

 موصل بزودی از لوث داعش پاکسازی می شود

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران نیز اظهار داشت: به لطف خداوند متعال و ایثار رزمندگان اسلام با دعای خیر پدران و مادران شهدا و همه مردم عزیزمان، دشمنان در موضع عقب‌نشینی قرار گرفته‌اند.

مسجدی ادامه داد: تروریست‌ها به ‌رغم تمام حمایت‌های مالی و نظامی از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس، صهیونیست‌ها و غربی‌ها در حال شکست و نابودی هستند. مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه تعداد شهدای عراقی در نبرد با داعشی ها بیشتر از شهدای ایرانی است، گفت: به لطف پروردگار، منطقه فلوجه از وجود گروه‌های تروریستی پاک‌سازی و آزاد خواهد شد و فقط استان موصل باقی می‌ماند که اکثر جمعیت آن را اهل سنت تشکیل می‌دهند و داعش درصدد جذب جوانان آن برآمده و اگر مخالفت کنند، آن‌ها را به شهادت می‌رسانند.

مسجدی به نقش آمریکا در عراق و سوریه اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها علاوه بر تبلیغات علیه شیعیان با حمایت‌های مالی و نظامی خود به گروه‌های تکفیری، مسلمانان را به جان هم انداخته‌اند که این کار از هر جهت به نفع آن‌هاست؛ چراکه آن‌ها با تمام مسلمانان دشمن هستند.

وی گفت: امروز امنیت کامل و کافی در حرمین ائمه معصوم(ع) برقرار شده و نمونه بارز آن حضور چند میلیونی زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مراسم روز اربعین بود که کوچک‌ترین حادثه‌ای رخ نداد و همه در سلامت کامل به عزاداری پرداختند.

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با اشاره به حضور خود در بسیاری از یادواره‌های شهدا در سراسر کشور ، خاطر نشان کرد: تا امروز مراسمی به زیبایی و باشکوهی یادواره شهدای رودهن ندیده ام.

مسجدی بیان کرد: مردم و مسؤولان شهری با یکدلی و همدلی، حضوری یکپارچه در این مراسم داشتند و خوشحالیم که رودهن مسؤولان خوب و توانمندی دارد.

 

ارسال نظرات