شهردار زنجان:

شهر زنجان عضو سازمان جهانی آی سی سی ان شد

مطابق اقدامات صورت گرفته شهر زنجان عضو سازمان جهانی « آی سی سی ان» iccn شد.
کد خبر: ۸۶۹۰۰۰۷
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، شهردار زنجان گفت: مطابق اقدامات صورت گرفته شهر زنجان عضو سازمان جهانی « آی سی سی ان» iccn شد.

حبیب یگانه افزود: سازمان جهانی iccn شبکه همکاری و مشارکت‌های حکومت‌های محلی برای محافظت از میراث فرهنگی ناملموس بشری است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه آی سی سی ان در کشور کره جنوبی قرار دارد، اظهار داشت: این سازمان ۴۰ عضو اصلی دارد که درواقع ۴۰ شهر بزرگ دنیا در آن عضویت دائم دارند.

شهردار زنجان توجه به افق‌های روشن و بین‌المللی را از رویکردهای آتی شهرداری خواند و تأکید کرد: آی سی سی ان عضو وابسته دارد که به‌عنوان اعضای تام شناخته می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مؤسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز می‌توانند در آی سی سی ان عضو شوند، خاطر نشان ساخت: این سازمان مجمع عمومی دارد و نشست سالانه آن هرسال دریکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود.

یگانه به نشست آتی این سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: از شهرداری زنجان برای حضور در نشست آتی دعوت‌شده است.

شهردار زنجان بابیان این اینکه نشست آتی در آذرماه خواهد بود، افزود: نشست مجمع عمومی سازمان در شهر سیسیل ایتالیا برگزار می‌شود.

یگانه بابیان اینکه چند شهر ایران نیز در این سازمان عضویت دارند، افزود: شهرهای اصفهان، شیراز و نیشابور در این سازمان عضویت دارند.

وی به ملاک و معیار عضویت در آی سی سی ان اشاره کرد و اظهار داشت: در روزهای اخیر دعوت‌نامه برای حضور زنجان در مجمع عمومی این سازمان ارسال‌شده و دلیل عضویت شهرداری زنجان نیز ثبت داستان‌ها، نقل‌ها، و افسانه‌های آشیقی (متون نمایش سنتی) زنجان جزو آثار ناملموس است.

یگانه با بیان اینکه شهرداری زنجان در چاپ مجموعه داستان‌های ثبت‌شده به‌عنوان صاحب‌امتیاز کتاب همکاری داشته است، افزود: با عضویت شهرداری در این سازمان زنجان در بین ۴۰ شهر بزرگ دنیا قرار خواهد گرفت و موقعیت مهم بین‌المللی را کسب می‌کند.

شهردار زنجان تأکید کرد: سازمان جهانی آی سی سی ان بازوی مشورتی سازمان یونسکو است و تنها سازمان رسمی در دنیا است که در حوزه میراث ناملموس بشری فعالیت دارد. این سازمان علاوه بر این حوزه شاهد همکاری اعضا در راستای توسعه پایدار شهری است.

ارسال نظرات