حجت الاسلام فروهر در گفتگو با«بسیج»عنوان کرد
حجت الاسلام فروهر گفت: تمرین نخوردن مقدمه ای برای دست کشیدن از حرام هاست، انسان با تمرین ترک حلال ها قدرت ترک حرام را پیدا می کند که البته در این مورد روایات بسیار زیادی وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۸۹۹۲۰
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴

حجت الاسلام و المسلمین محمد فروهر مدیر رسانه حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درباره منزلت ماه مبارک رمضان و اهمیت روزه داری در این ماه گفت: روزه ماه مبارک رمضان مقدمه پرهیزگاری بوده و خداوند برای روزه گرفتن ثواب بسیار زیادی در نظر گرفته است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) درباره روزهای پایانی ماه شعبان و فرارسیدن ماه رمضان خاطر نشان کرد: رسول خدا(ص) خطبه ای به نام خطبه شعبانیه داشتند که با حالت حیرت زده ای به مردم گفتند آیا میدانید چه ماهی به استقبال شما می آید و بعد شروع به وصف این ماه کردند و از برکت و رحمت آن سخن به میان آوردند.

مدیر رسانه حوزه علمیه قم درخصوص فلسفه روزه گرفتن در ماه رمضان اظهار داشت: گذشته از ثواب روزه داری، روزه ماه رمضان فلسفه خود را دارد؛ تمرین نخوردن مقدمه ای برای دست کشیدن از حرام هاست، انسان ها با تمرین ترک حلال ها قدرت ترک حرام را پیدا می کند که البته در این مورد روایات بسیار زیادی وجود دارد.

ارسال نظرات