خبرهای داغ:
شهریار زرشناس/یادداشت اختصاصی

جورج واشینگتن کیست؟

کد خبر: ۸۶۸۹۸۹۱
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳
خبرگزاری بسیج - یادداشت اختصاصی شهریار زرشناس درباره بنیان گذار آمریکا



جورج واشینگتن کیست؟

جورج واشینگتن در سال 1732 در " واک فیلد" از توابع " ایالت ویرجینیا" در سرزمینی که چند دهه بعد ایالات متحده امریکا نامیده شد و جورج واشینگتن اولین رئیس جمهور آن گردید، به دنیا آمد. پدر او زمین‌دارسرمایه‌دار بود وجورج واشینگتن در بیست سالگی وارث املاک ودارایی و سرمایه او گردید.(1)

در بیست و یک سالگی در ارتش انگلستان( ایالت‌های مهاجرنشین سرزمین امریکا آن زمان مستعمره انگلستان بودند) که در خاک امریکا به سرکوب و کشتار سرخ پوستان می‎پرداختند، عضویت یافت و پنج سال در سرکوب خونین سرخ پوستان نقش ایفا کرد، اما چون درجه‎ای که خواهان آن بود را به او ندادند، استعفا کرد و به املاک خود در " ماونت ورنون" رفت و کشت و تجارت مشغول شد.

واشینگتن زمین‎های کشاورزی و بردگان زیادی داشت(2) که به بیگاری مشقت‌بار در آن زمین‎ها می‎پرداختند. در حدود سال 1760 با بیوه ثروتمندی که مادر دو فرزند بود ازدواج کرد و بدین ترتیب بر میزان دارایی و سرمایه‎اش افزوده شد.جورج واشینگتن سرمایه‌دار که صاحب بردگان و زمین‎های بسیار بود به عضویت فراماسونری درآمد. او مدتی پس از عضویت در ماسونی به مقام گراند ماستری رسید.(3)
واشینگتن عضو لژ فراماسونی " الکساندریا" بود و هم زمان عضو " سازمان گل-صلیب" ( یک تشکیلات ماسونی مخفی) دیگر هم بود.

واشینگتن هم مثل دیگر فراماسون‎های بنیان‌گذار ایالات متحده امریکا به عنوان یک فراماسون پیوریتین عمیقا دل بسته یهودیان و اندیشه برتری یهود و مدافع و مبلغ نظام سرمایه‌داری و مسیحیت صهیونیستی و پیرولیبرالیسم کلاسیک بود. پیوندهای ماسونیجورج واشینگتن فضای مهیایی برای فعالیت‌های سیاسی لیبرالی برای او پدید آورد. واشینگتن فرد اهل اندیشه و نظر نبود اما از توان مدیریت اجرایی برخوردار بود.

در سال 1774 که قرار شد اولین " کنگره امریکا" برگزار شود،جورج واشینگتن به دلیل پیوندهای ماسونی و سرمایه زیادی که داشت به عنوان نماینده" ویرجینیا " در آن ایالت برگزیده شد. سال بعد " کنگره دوم قاره امریکا "  او را به عنوان فرمانده ارتش امریکای شمالی منصوب کرد و به دنبال آن جورج واشینگتن فرمانده ارتش مستعمره نشین های در جنگ‌های استقلال امریکا گردید.بدینسانواشینگتن این سرمایه‌داربرده‌دار فراماسونر نقش موثری در پیروزی  نیروهای مستعمره نشین بر ارتش انگلستان ایفا کرد. در پی این پیروزی نظامی ( که به حمایت‌های گسترده دولت و ارتش  فرانسه و نیز حمایت‌های موثر لژهای ماسونی در انگلیس و فرانسه از فراماسون‌های استقلال طلب در امریکا به دست آمد) کشور ایالات متحده امریکا تاسیس گردید وجورج واشینگتن نیز اولین رئیس جمهور آن گردید.

جورج واشینگتن همچنین رئیس اجلاس قانون اساسی امریکا بود و در کنار لیبرال- ماسون های دیگری نظیر " بنیامین فرانکلین" و " توماس جفرسون" سرسختانه بر این نکته که جمهوری ایالات متحده باید یک رژیم سرمایه‌داری و مدافع منافع آن‌ها باشد تاکید ورزید. البته واشینگتن فاقد قابلیت و توان تئوریک و اندیشه پردازی بود، اما در مقام یک عنصر قوی اجرایی و رئیس اجلاس، در پیشبرد اغراض ماسونی- سرمایه‌داری فعالانه کوشید. سنگ بنای ساختمان کنگره امریکا راجورج واشینگتن در حالی که پیش بند ماسونی خود را بسته بود، بر زمین زد. جورج واشینگتن، یک لیبرالیست افراطی طرفدار سرمایه‌داران به نام " الکساندر همیلتون" را معمار اقتصاد امریکا قرار داد. همیلتون تصریح می‌کرد که در ایالات متحده امریکا به دنبال تاسیس جامعه‎ای در خدمت سرمایه‌داران است. جورج واشینگتن آشکارا از برده‌داری و نیز استثمار سرمایه‌داران امریکایی از مردم خود و نیز بردگان ربوده شده از آفریقا و آسیا و دیگر نواحی حمایت می‎کرد و اعتراضات عدالت خواهانه فرودستان را در سال‌های ریاست جمهوری خود سرکوب کرد.( واشینگتن دو دوره پیاپی ظرف سال‌های 1789-1793 و 1793-1797) رئیس جمهور امریکا بود. وی در دسامبر سال 1799 در ملک اربابی‌اش در " مونت ورنون " ویرجینیا درگذشت. مورخان فراماسونر کوشیده‎اند بدون توجه به مظالم و جنایات او، در تاریخ نگاری‌های خود از او تصویر یک قهرمان ارائه دهند.

1.هارت، میشل.اچ/ تاثیرگذارترین های تاریخ/ روزنه/1378/ص 137 و 138
2.لیدیابجورنلوند و بسیاری مورخان دیگر به برده‌دار بودن جورج واشینگتن اشاره کرده‎اند. برای نمونه نگاه کنید به :
-بجورنلوند،لیدیا/ بنیانگذاری امریکا و قانون اساسی آن / مهدی حقیقت خواه / ققنوس/ 1383/ ص 97
3.نگاه کنید به :
رائین، اسماعیل / فراموشخانه و فراماسونری در ایران / نشر رائین/ ج 1 / بی تا/ ص 144
و
صاحب خلق، نصیر/ تاریخ ناگفته و پنهان امریکا / هلال / 1387 / ص 8 و 49
ارسال نظرات
پر بیننده ها