طرح مبارزه با آفت کرم گلوگاه انار در سرخه به همت جهاد كشاورزي اين شهرستان اجرا شد.
کد خبر: ۸۶۸۹۸۳۶
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج از سرخه؛ طرح مبارزه با آفت کرم گلوگاه انار در سرخه به همت جهاد كشاورزي اين شهرستان با حضور جمعي از كشاورزان اجرا شد.

گفتني است؛ پيش از اجراي اين طرح كارگاهي توجيهي با حضور يكي از كارشناسان بيولوژيك جهاد كشاورزي شهرستان سرخه به منظور آشنايي با كشاورزان با اين طرح و تبيين اين مسئله كه اين نوع مبارزه از طريق بيولوژيك صورت مي گيرد و كاملاً طبيعي است و هيچ ضرري براي محيط زيست ندارد، برگزار شد.

مريم مولايي از كارشناسان بيولوژيك جهاد كشاورزي سرخه در خصوص طرح مبارزه با آفت كرم گلوگاه انار در حاشيه برگزاري اين كارگاه توجيهي اظهار داشت: این مبارزه از سه طریق ، زنبور مبارز کرم گلوگاه، تله نوری و پرچم زدایی صورت می پذیرد.

وي ضمن تبيين نحوه نصب کارت های حاوی تخم زنبور مبارز به درختان انار افزود: این طرح طی چندین سال متمادی در این شهرستان اجرا می شود و برای نتیجه گیری بهتر مبارزه از طریق زنبور مبارز بایستی طی 10 دوره، هر 15 روز یکبار کارت های حاوی تخم زنبور را برروی درختان انار نصب تا این مبارزه به طور کامل و به بهترین نحو صورت پذیرد.

کارشناس بیولوژیک جهادکشاورزی شهرستان سرخه خاطرنشان كرد:‌ زمان تولد و شروع به فعالیت این زنبورها دوساعت بعد از خروج ، از محیط آزمایشگاهی بوده و بهترین زمان نصب این کارت ها برروی درختان انار از ساعت 6 صبح ویا 6 بعد از ظهر به مدت یک ساعت است.

مولایی گفت: دولت در اجراي طرح مبارزه با آفت کرم گلوگاه انار حدود 60 درصد مبلغ تمام شده را متقبل خواهد شد و مابقي آن را بايد كشاورزان پرداخت كنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها