خبرهای داغ:
سرهنگ علی اصغر امیری در 27امین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) گفت: امام عاشق مردم و هميشه به فكر سعادت آن ها بود و حضور امت اسلامي را در صحنه هاي سياسي و انقلابي شرط عدم آسيب پذيري جمهوري اسلامي می دانست.
کد خبر: ۸۶۸۹۷۱۸
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

به گزارش خبرگزرای بسیج؛ سرهنگ علی اصغر امیری فرمانده سپاه ناحیه شیروان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در 27امین سالگرد رحلت ایشان گفت: آنچه که حضرت امام را یک رهبر ممتاز و بي نظير کرد، مجموعه اي از ويژگي هاي فردي ، اجتماعي سياسي و عرفاني ايشان بود.

امیری افزود: امام با اتصال به خداوند متعال ديگر قدرتها را خُرد مي‏ديد و از اين بابت هيچ نگراني به خود راه نمي‏داد و  ‏ بزرگترين اتفاقات كوچكترين تاثيري براي او نداشت.

وی ادامه داد: ايشان ابتدا در زندگي فردي از جواني به خودسازی پرداخت و پس از اين مراحل وارد صحنه سياسي شد که نتيجه آن وجود انگيزه الهي و سرکوب نفس در نهضتش بود.

فرمانده سپاه ناحیه شیروان گفت: امام در تمام اعمال و رفتار خود را در محضر خداوند میدید و به همین جهت براي رضاي الهي تلاش می کرد و شجاعت بی مثال ، عزت نفس ، صبر و بردباري ، سرسختي و ايستادگي در راه حق و نيز قدرت اثرگذاري بالا بر نفوس و عقول مردم از ویژگی های بارز این مرد خدایی بود.

سرهنگ علی اصغر امیری ادامه داد: یکی از جالبترين ويژگي های زندگي شخصي امام ، صميميت و رفتار با اطرافيان بود، ایشان در برخورد با انسان ها و حتي کودکان به کرامت انساني آنها احترام بسيار مي نهاد.

امیری افزود: امام از محول کردن انجام امور شخصی به ديگران خود داري مي کرد و در همه برخوردهاي امام رعايت حقوق ديگران ديده مي شد.

وی گفت: يكي دیگر از ويژگي‌هاي برجسته حضرت امام ساده زيستي ايشان بود بطوریکه يكي از بهترين راهكارهاي مبارزه با استكبار و ابرقدرت‌ها را همین ساده زيستی مي‌دانستند و مسوولان را به این فرهنگ دعوت می کردند و می فرمودند"آن روزی که خوی کاخ نشینی و زرق و برق دنیا در دولت و مجلس و علمای ما مورد توجه قرار گیرد آن روز است كه ما براي اين كشور بايد فاتحه بخوانيم و آن روز است كه ابرقدرت‌ها مي‌توانند در ما تأثير كنند و كشور ما را به تباهي بكشند".

سرهنگ امیری با بیان اینکه در انديشه سیاسی امام دين منشأ اصلی نظام سياسي اسلام بود گفت: ایشان كليه برنامه‏ها و مباحث سياسي انقلاب اسلامی را بر مبناي قوانين و احكام ديني پايه ريزي کردند و نظريه تشكيل حكومت اسلامي بر اساس ولايت فقيه در زمان غيبترا نیز از همین مکتب اسلام استخراج و عملی نمودند.

وی ادامه داد: امام فطرت خداجو و حق طلب مردم را بیدار کرد و توانست توده ها و اقشار مختلف جامعه را برای پیروزی انقلاب بسیج کند درواقع حضرت امام با شناخت دقيق از روحيات، خواسته‏ها و فرهنگ مردم خود، با آنها رابطه‏اي بسيار مستحكم و صميمانه ايجاد كرده بود.

امیری گفت: امام عاشق مردم و هميشه به فكر سعادت آن ها بود و حضور امت اسلامي را در صحنه هاي سياسي و انقلابي شرط عدم آسيب پذيري  جمهوري اسلامي می دانست.

فرمانده سپاه ناحیه شیروان با بیان اینکه امام یک دشمن شناس واقعی بود گفت: يکي از صفات بارز امام روحيه صلابت و مقاومت و سازش ناپذيري با دشمنان دين و امت اسلامي بود بطوریکه در برابر استکبار جهانی،مرفهين بي درد و طاغوت زمان هرگز از موضع اسلامي خود عقب نشيني نکرد.

سرهنگ علی اصغر امیری ادامه داد: امام مردم را صاحبان حق مي دانست و آنان را در شکل گيري، انتخاب و نظارت بر حکومت سهيم مي دانست و محرومان و مستضعفان و پابرهنه ها را گرامي مي داشت و رسيدگي به آنان را وظيفه حکومت اسلامي مي دانست.

وی افزود: امام در واقع معنویت را در جهان احیا کرد و همه تلاش خود را برای زنده کردن هويت انساني و آشنا کردن انسان ها با واقعيت وجودی خودشان نمود.

امیری گفت: همين انديشه ها و آرمان ها بود که باعث شد قلب ها و روح هاي بسياري از مردم سراسر جهان مجذوب امام شود و امروز وظیفه همه ما قدرشناسی نعمت انقلاب و پاسداری ، نشر و تبیین اندیشه های پاک و مطهر امام راحل برای همه دنیا است بطوریکه درعصر حاضر که با تلاش های این مرد آسمانی برای احیای اسلام در دوره جاهلیت شکل گرفت باید شاهد روز افزون غلبه ارزش‌‌‌‌‌هاي الهي ومعنوي بر کفر و طاغوت باشیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها