خبرهای داغ:
فرمانده سپاه شهرضا:

روحانيون نقش موثري در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه دارند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا گفت: روحانیت باید برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در جامعه برنامه‌ریزی کند و جوانان را از آسیب‌ها نجات دهند.
کد خبر: ۸۶۸۹۷۰۹
|
۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹
روحانيون نقش موثري در كاهش آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه دارند

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرضا، سرهنگ جواد داستانی، در همایش بزرگ ائمه جماعات و مبلغان شهرضا با اشاره به بخش‌هایی از سخنان رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: طلاب و روحانیت باید آمادگی لازم برای مقابله با آسیب‌های نو پدید اجتماعی را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در تقسیم بندی انجام شده از اقشار مختلف اجتماعی از نظر میزان تأثیرگذاری بر مردم، روحانیت و ائمه جماعات مساجد، به عنوان نخستین گروه اجتماعی مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفته‌اند، گفت: روحانیون و مبلغان نقش اساسی در هدایت جامعه دارند و به جامعه حرکت مضاعف می‌بخشند که باید از ظرفیت ماه مبارک رمضان در این راستا استفاده کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرضا با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در جامعه، افزود: امروز در جامعه آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که بیشتر این آسیب‌ها جوانان را تهدید می کند، روحانیت باید برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در جامعه برنامه‌ریزی کند و جوانان را از آسیب‌ها نجات دهند.

وی بیان کرد: انتظار مردم از روحانیت این است که همانگونه که این قشر در تمامی صحنه‌های انقلاب و جنگ تحمیلی پشتوانه مستحکمی برای انقلاب بوده‌اند، در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نیز، نقش اساسی را بر عهده داشته باشند.

سرهنگ داستانی با اشاره به اینکه محوریت روحانیت در حرکت‌های اجتماعی، از طرف اقشار مختلف مردم مؤمن و انقلابی، مسئله‌ای ارزشمند است، تصریح کرد: نقش روحانیون در ایجاد فضای ارشاد و برقراری ارتباط دوسویه با مردم بسیار موثر بوده و باید از همین فضای همدلی در جهت کنترل معضلات استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به ارتباط مستقیم روحانیت با مردم و جوانان بسترهای مناسبی جهت حل و فصل مسائل و به شور گذاشتن مشکلات وجود دارد که باید به نحو احسنت از این فرصت‌ها استفاده کرد.

فرمانده سپاه شهرضا با بیان اینکه راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی توسط مبلغان می‌تواند به سه شکل صورت گیرد، تصریح کرد: در مرحله اول آموزش انفعالی مانند سخنرانی و مشاوره دادن و آموزش عملی و فعالیت‌های اقدام‌گرایانه مطرح است.

وی افزود: در مرحله دوم باید به افرادی کمک شود که در معرض خطرات و آسیب‌ها اجتماعی‌اند و درمرحله سوم بایستی به توانمندسازی و کمک به فرآیند بهبود افرادی پرداخت که به مشکلات اجتماعی دچار شده‌اند.

ارسال نظرات